Gerdab.IR | گرداب

پرداخت بلیط مترو بر اساس تشخیص چهره در مسکو

پرداخت بلیط مترو بر اساس تشخیص چهره در مسکو
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰

سیستم پرداخت بر اساس تشخیص چهره در بخش متروی شهر مسکو راه‌اندازی شد.

به گزارش گرداب - فعالان حقوق بشر از راه‌اندازی این فناوری انتقاد کرده‌اند، زیرا بر این باورند که دولت، شهروندان را به شدت تحت نظر قرار می‌دهد. معاون حمل و نقل در شهرداری مسکو، ماکسیم لیکسوتوف، در بیانیه‌ای گفت: «برای استفاده از مترو، مسافران دیگر نیازی به داشتن کارت یا تلفن هوشمند ندارند.

فقط کافیست که به دوربین کار گذاشته در دستگیره نگاه کنند». او هم‌چنین در ادامه گفت که انتظار دارد تا دو یا سه سال آینده، ده تا پانزده درصد از مردم از این سیستم که Face Pay نامیده می‌شود استفاده کنند.

ثبت نام در این سیستم کاملا اختیاری است و مسافران باید یک حساب بانکی حاوی اطلاعات بیومتریک داشته باشند. لیکسوتوف اظهار داشت که هم‌چنان، روش‌های پرداختی دیگر نیز در دسترس خواهند بود.

به نظر مقامات، سیستم پرداختی با استفاده از تشخیص چهره به بهبود ترافیک در بخش متروی مسکو کمک زیادی خواهد کرد. طبق وعده‌ای که داده‌اند، داده‌ها در جایی امن ذخیره خواهد شد و دوربین فقط ویژگی‌های بیومتریک را چک خواهد کرد و نه تصویر چهره‌ی افراد.

جمع‌آوری داده‌های بیومتریک از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است. در اوایل سال ۲۰۲۱، روزنامه تجاری کامرسانت گزارش داد که مقامات امیدوارند تا تعداد افرادی که اجازه دسترسی به داده‌های بیومتریک خود را می‌دهند، در طی دو سال از صد و شصت هزار نفر به هفتاد میلیون نفر برسانند.

در سال‌های اخیر، سیستم تشخیص چهره به سرعت در سراسر مسکو گسترش یافته و مقامات از این سیستم برای اعمال محدودیت‌های تردد در دوران قرنطینه استفاده کرده‌اند.

منبع:
TechXplore