Gerdab.IR | گرداب

اعلامیه فرودگاه بین‌المللی ونزوئلا مبنی بر امکان پرداخت هزینه‌ها از طریق بیتکوین

اعلامیه فرودگاه بین‌المللی ونزوئلا مبنی بر امکان پرداخت هزینه‌ها از طریق بیتکوین
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰

فرودگاه بزرگ بین‌المللی سیمون بولیوار در ونزوئلا اعلام کرده است که مسافران از این پس برای خرید بلیط و دسترسی به سایر خدمات می‌توانند از ارز دیجیتال بیتکوین استفاده کنند.

به گزارش گرداب - این فرودگاه که با نام مایکتیا نیز شناخته می‌شود، در مرکز شهر کاراکاس یعنی پایتخت ونزوئلا قرار دارد. به گفته فردی بورخس، مدیر فرودگاه مایکتیا، این فرودگاه آماده پذیرش بسیاری از ارز‌های دیجیتال از جمله بیتکوین، دش و پترو است. پترو، ارز دیجیتال دولت ونزوئلاست که هدف آن، دور زدن تحریم‌های نفتی آمریکا عنوان شده است.

او گفت که ارز‌های دیجیتال دیگر نیز با بررسی و هماهنگی اداره نظارت بر دارایی‌های دیجیتال ونزوئلا، به لیست اضافه خواهند شد.

او در ادامه گفت که علت پذیرش پرداخت‌ها به صورت ارز دیجیتال این است که فرودگاه در راستای استاندارد‌های بین‌المللی و توسعه ارز دیجیتال قدمی برداشته باشد. به گفته مدیر اجرایی، امکان پرداخت از طریق ارز دیجیتال به نفع گردشگران خارجی، به خصوص گردشگران روسی خواهد بود.

بانک مرکزی ونزوئلا در اول اکتبر ۲۰۲۱، ارز دیجیتال بولیوار ونزوئلا را راه‌اندازی کرد. برخلاف این ارز دیجیتال که به واحد پول ملی ونزوئلا وابسته است، ارز دیجیتال پترو توسط دولت در ماه فوریه ۲۰۱۸ و برای حمایت از صنعت نفت این کشور راه‌اندازی شد.

چندین سال است که فرودگاه‌ها و خطوط هوایی در سراسر جهان به دنبال معرفی راهکار‌هایی برای ارائه پرداخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال و فناوری بلاکچین هستند. در ماه مارس ۲۰۲۱، خط هوایی لتونی به نام ایربالتیک اعلام کرد که مسافران می‌توانند هزینه خرید بلیط را از طریق رمزارز‌های اتر و دوج کوین پرداخت کنند.


ارز‌های دیجیتالی در ونزوئلا بسیار محبوب هستند. سالیان سال ابرتورم در این کشور، واحد پول آن یعنی بولیوار را تقریبا بی‌ارزش کرده است. دولت این کشور امیدوار است که پترو و سایر ارز‌های دیجیتالی بتوانند راهی برای پرداخت باشند تا به کسب و کار‌ها در دور زدن تحریم‌های ایالات متحده کمک کنند.

منبع:
cointelegraph