Gerdab.IR | گرداب

احتمال تعویق طرح کره جنوبی برای اخذ مالیات از ارز‌های دیجیتال

احتمال تعویق طرح کره جنوبی برای اخذ مالیات از ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰

قانون‌گذاران وابسته به حزب اپوزیسیون قدرت مردمی کره جنوبی، خواستار اجرایی نشدن طرح مالیات ارز دیجیتال در این کشور تا یک سال آینده شدند.

به گزارش گرداب - طبق آن چه قبلا گزارش شده بود، کره جنوبی اعلام کرد که از سال ۲۰۲۲، بیست درصد مالیات به دارایی‌های دیجیتال با ارزش بیش از دو و نیم میلیون وون (۲۱۰۰ دلار) تعلق می‌گیرد.

قانون‌گذاران حزب قدرت مردمی، علاوه بر این که خواستار به تعویق افتادن اجرای این طرح تا یک سال دیگر شدند، پیشنهاد دادند تا برای دارایی‌های دیجیتالی که مطابق با برنامه مالیات بر درآمد سرمایه‌گذاری مالی هستند و قرار است در سال ۲۰۲۳ اجرا شود، طرح مالیاتی متفاوتی در نظر گرفته شود.

به جای نرخ بیست درصدی مالیات برای دارایی‌هایی با ارزش بیش از ۲۱۰۰ دلار که توسط دولت در نظر گرفته شده، قانون‌گذاران می‌خواهند که این بیست درصد برای دارایی‌هایی با ارزش بین ۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون وون (بین ۴۲۰۰۰ تا ۲۵۱۰۰۰ دلار) در نظر گرفته شود و هم‌چنین، برای دارایی‌های بالای ۳۰۰ میلیون وون، مالیات بیست و پنج درصدی تعلق بگیرد.

نماینده چو میونگ هی اظهار داشت که برنامه‌های مالیاتی برای ارز دیجیتال باید مطابق با برنامه‌های مالیات بر درآمد سرمایه‌گذاری مالی کشور باشد. قانون‌گذاران حزب دموکرات نیز در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، درخواست مشابهی را داده بودند. اما با توافقی که بین وزیر دارایی کشور و قانون‌گذاران انجام شد، هر گونه برنامه برای به تعویق افتادن تصویب قانون مالیاتی برای ارز دیجیتال متوقف شد.

قانون مالیات مربوط به ارز دیجیتال در کره جنوبی، یکی از سختگیرانه‌ترین مقرراتی است که دولت این کشور اخیرا وضع کرده است و می‌تواند بازار ارز دیجیتال این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. در ماه سپتامبر، صرافی‌های ارز دیجیتال مجبور شدند تا برای ادامه فعالیت، مجوز اجباری دریافت کنند که همین اقدام باعث تعطیلی پلتفرم‌های کوچک‌تر شد.

منبع:
cointelegraph