Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به کره جنوبی و قطع سراسری اینترنت

حمله سایبری به کره جنوبی  و قطع سراسری اینترنت
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰

کاربران اوپراتور KT حدود 40 دقیقه به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

به گزارش گرداب - اپراتور تلفن همراه کره جنوبی KT اعلام کرد که در روز دوشنبه یک اختلال موقت، ولی سراسری در شبکه‌هایش به وجود آمده بود که به خاطر یک حمله گسترده DDoS یا ممانعت از سرویس رخ داده بود.


مشتریان این اپراتور برای حدود ۴۰ دقیقه به اینترنت دسترسی نداشتند. کاربران قادر به استفاده از کارت‌های اعتباری و خرید اینترنتی، معاملات سهام و یا دسترسی به برنامه‌های آنلاین در این دوره زمانی نبودند. بعضی از وب‌سایت‌های تجاری بزرگ نیز در این مدت زمانی از دسترس خارج شده بودند.


دسترسی عمومی به اینترنت در اغلب نواحی کره جنوبی اکنون برقرار شده است. سخنگوی این اپراتور مخابراتی اعلام کرده است که این قطعی به خاطر حمله DDoS بوده است و در طول زمان حمله تیم مدیریت بحران این کمپانی به سرعت در حال بازیابی شبکه بوده‌اند.


KT هنوز برآوردی از خسارات این حمله و یا ترتیب‌دهندگان آن اعلام نکرده است. پلیس فدرال و وزارت علوم و ارتباطات این کشور اعلام کرده‌اند که آن‌ها نیز با همکاری این اپراتور مخابراتی به این مسئله ورود خواهند کرد. وزارت ارتباطات این کشور، اما تایید نکرده است که این قطعی گسترده به خاطر حمله DDoS بوده است، اما اعلام کرده که به سایر اپراتور‌های مخابراتی کره جنوبی SK Telecom و LG Uplus آسیبی وارد نشده است.


کاربران این اپراتور‌های دیگر با وجود این که قربانی حمله سایبری نبوده‌اند، اما در شبکه‌های اجتماعی شکایات متعددی مطرح کرده‌اند که خدمات اینترنتی با مشکلات عدیده‌ای همراه شده است. سخنگویان این اپراتور‌های مخابراتی گفته‌اند که مشکلات اینترنتی به خاطر هجوم ناگهانی ترافیک از سوی کاربران KT به سرویس‌های آن‌ها بوده است.