Gerdab.IR | گرداب

اجرای قانون اخذ مالیات از ارز‌های دیجیتال در کره جنوبی

اجرای قانون اخذ مالیات از ارز‌های دیجیتال در کره جنوبی
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰

طبق جلسه‌ای که قانون‌گذاران کره جنوبی در روز سه‌شنبه ۲۸ سپتامبر برگزار کردند، وزیر دارایی هونگ نام کی و اعضای دموکرات مجلس ملی بر سر این که ارز دیجیتال مشمول مالیات می‌شود به توافق رسیدند.

به گزارش گرداب، مالیات مربوط به ارز دیجیتال مشابه به سهام عادی، شامل سود این دارایی خواهد بود. بیست درصد مالیات بر سود حاصل از تراکنش‌های ارز دیجیتالی که بیش از ۲.۵ میلیون وون یا حدود ۲۱۰۰ دلار هستند، وضع می‌شود.

اکثریت حزب دموکرات در مجلس شورای ملی در تلاش بودند تا تصویب لایحه مالیاتی را تا سال ۲۰۲۳ به تعویق بیندازند. با این که اکثریت حزب دموکرات می‌توانستند رای کافی برای تصویب لایحه را بگیرند، اما با مخالفت شدید وزیر دارایی که دارای قدرت زیادی است و زمانی به عنوان نخست وزیر خدمت کرده است، روبرو شدند.

وزیر دارایی بار‌ها در طول سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که برنامه مالیاتی طبق هماهنگی‌های از قبل انجام شده اجرا خواهد شد. هرچند وزیر دارایی در برابر حزب دموکرات به پیروزی رسید، اما برخی از فعالان در صنعت ارز دیجیتال بر این باورند که با اجرای طرح مالیاتی، حجم تراکنش‌ها و علاقه عمومی به این صنعت کاهش خواهد یافت.

یکی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال به نام جون هیوک آن می‌گوید که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و طرح مالیاتی جلوی رشد این صنعت را نخواهد گرفت.

این قانون نیز بعد از مقررات جدیدی که برای افزایش امنیت سایبری در نظر گرفته شده‌اند، اجرایی می‌شود. زمانی که مقررات مربوط به امنیت سایبری اعلام شدند، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال در کره تعطیل شدند. فقط ۲۹ صرافی توانستند تا قبل از تاریخ تعیین شده فعالیت خود را با مقررات جدید تطابق دهند.

از بین این ۲۹ صرافی، فقط چهار صرافی Upbit، Bithumb، Coinone و Korbit توانستند تا با بانک‌های داخلی مشارکت کرده و حساب تشکیل دهند که در این صورت آن‌ها حق قانونی برای ارائه ارز وون کره را دارند. ۲۵ صرافی باقیمانده نیز گواهی سیستم مدیریت امنیت اینترنت را دریافت کرده‌اند و مبادلات ارز دیجیتال به ارز دیجیتال خواهند داشت.

از روز جمعه اول اکتبر، صرافی Upbit از کاربرانی که قصد مبادله بیش از یک میلیون وون (۸۴۲$) را دارند و هم‌چنین بقیه کاربران با هر مقدار دارایی، می‌خواهد تا هشتم اکتبر نسبت به تأیید اطلاعات کاربری خود اقدام کنند. هدف از انجام این کار، جلوگیری از پولشویی است.

صرافی‌های کره‌ای مانند Upbit، قبلا از حساب بانکی با نام واقعی و برنامه پیام‌رسان Kakaotalk برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کردند. صرافی‌های دیگر مانند Coinone، Korbit و Bithumb نیز احتمالا از روش‌های مشابهی استفاده خواهند کرد.

منبع:
cointelegraph