Gerdab.IR | گرداب

اسپانیا و خط مشی جدید برای ارز دیجیتال

اسپانیا و خط مشی جدید برای ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰

بانک مرکزی اسپانیا، دستورالعمل‌های جدیدی برای ثبت نام ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال و مؤسسات بانکی معرفی کرده است.

به گزارش گرداب - این دستورالعمل‌ها با هدف مقابله با پولشویی ارائه می‌شوند که طبق آن، مؤسسات باید برای ثبت نام، از طریق ثبت الکترونیکی درخواست ارسال کنند. طبق بیانیه بانک مرکزی اسپانیا، همه افراد و مؤسسات ارائه دهنده خدمات مربوط به مبادله ارز دیجیتالی، ملزم به ثبت نام از همین طریق هستند.

طبق گفته تنظیم‌کنندگان، حتی آن دسته از ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال که قبلا در سایر سوابق اداری بانک مرکزی اسپانیا یا سایر مراجع مرتبط ثبت نام کرده‌اند نیز باید به صورت الکترونیکی، درخواست ثبت نام بدهند. طبق بیانیه رسمی، مؤسساتی که حتی مشتریان آن‌ها خارج از اسپانیا هستند نیز ملزم به ثبت نام هستند. به افراد توصیه می‌شود تا از فرم ثبت نام الکترونیکی استفاده کنند، اما امکان ارسال درخواست با روش‌های دیگر مانند پست نیز وجود دارد.

طبق دستورالعمل‌های جدید، همه اشخاص حقوقی و مؤسسات باید گزارشی از اقدامات خود برای جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم و اطلاعات خاصی از مشتریان خود را ارائه دهند. این اطلاعات توسط بانک مرکزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری محلی El País، بانک مرکزی اسپانیا در ماه ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که دستورالعمل‌های جدیدی برای مقابله با پولشویی ارائه خواهد کرد. در ماه آگوست ۲۰۲۱، قانون‌گذاران اسپانیایی پیشنهاد کردند تا از ارز دیجیتال برای وام مسکن و بیمه نیز استفاده شود.

منبع:
cointelegraph