Gerdab.IR | گرداب

هشدار پلیس در مورد ایمنی کیف پول‌های ارز دیجیتال

هشدار پلیس در مورد ایمنی کیف پول‌های ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا بر ضرورت توجه به امنیت کیف پول ارزهای دیجیتال تاکید کرد.

به گزارش گرداب - سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه ورود عجولانه و بدون دانش فنی به عرصه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال می‌تواند سرمایه کاربران را با خطر مواجه کند، گفت: لذا کاربران و فعالان این حوزه باید قبل از ورود به این فضا حتما اطلاعات خود را درباره این موضوع کامل کرده و با دانش کافی وارد این فضا شوند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان افراد نباید با اطلاعات کم یا با اتکا به اطلاعات افراد غیرقابل اعتماد وارد این فضا شوند، گفت:‌در همین راستا نیز توصیه می‌شود که اگر کاربری آشنایی لازم با این حوزه را ندارد، حتما قبل از سرمایه‌گذاری از مشاوره و راهنمایی چندنفر از افراد خبره و مورد اعتماد در این حوزه استفاده کند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا، معرفی توکن‌های بی ارزش و کلاهبرداری از کاربران، افزایش ریسک مسدود شدن دارایی کاربران ایرانی با عنوان احراز هویت و هدایت به صرافی‌های جعلی و غیر واقعی را از جمله پیامد‌ها و خطرات حضور افراد کم اطلاع در عرصه رمز ارز‌ها دانست و گفت: کاربرانی که قصد ورود به این فضا را دارند لازم است حتما اطلاعات کاملی در خصوص نحوه خرید و فروش در این بستر داشته باشند.

رجبی ادامه داد: در گام بعد نیز لازم است، کاربران بدون توجه به تبلیغات اغوا کننده فعالیت خود را ادامه دهند و حتما ایمنی کیف پول الکترونیک خود را افزایش دهند.