Gerdab.IR | گرداب

به‌روز‌رسانی سیاست حفظ حریم خصوصی واتساپ بعد از شکایت ناظران ایرلندی

به‌روز‌رسانی سیاست حفظ حریم خصوصی واتساپ بعد از شکایت ناظران ایرلندی
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰

واتساپ جزئیات بیش‌تری را به سیاست حفظ حریم خصوصی خود اضافه کرده است و در نظر دارد تا سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود را با شفافیت بیش‌تری ارائه دهد.

به گزارش گرداب - قبلا قانون‌گذاران ایرلندی، واتساپ را به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا جریمه کردند. واتساپ قرار است تا جزئیات بیش‌تری را درباره نحوه جمع‌آوری، استفاده و حفظ داده‌های به اشتراک گذاشته شده، ارائه بدهد.

واتساپ متعلق به شرکت فیسبوک است که اکنون به متاپلتفرم (Meta Platforms) تغییر نام داده است. در این به‌روز‌رسانی، کاربران اروپایی با اعلانی در بالای لیست چت خود روبرو خواهند شد که اطلاعات جدید را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

واتساپ در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، از سوی ناظر حریم خصوصی داده‌های ایرلند به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی داده اتحادیه اروپا مجبور به پرداخت ۲۲۵ میلیون یورو (۲۶۷ میلیون دلار) به عنوان جریمه شد.

بنابراین، این سرویس پیام‌رسان تصمیم گرفت تا سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود را با شفافیت بیش‌تری ارائه دهد. این به روز‌رسانی تأثیری در نحوه مدیریت داده‌ها نمی‌گذارد و کاربران مجبور نیستند تا با شرایط جدیدی موافقت کنند و یا اقدام خاصی انجام دهند.

واتساپ در اوایل سال ۲۰۲۱ درگیر جنجال دیگری شد، زیرا با به‌روز‌رسانی خود، کاربران تصور کردند که آن‌ها مجبور به موافقت با اشتراک‌گذاری داده‌های خود با فیسبوک هستند.

به همین دلیل، کاربران از سرویس‌های دیگر مانند تلگرام و سیگنال استفاده کردند، گروه‌های مصرف‌کننده اتحادیه اروپا شکایتی تنظیم کردند، ناظر بر رقابت ترکیه نیز تحقیقاتی را از سر گرفت و در آلمان به طور موقت، جمع‌آوری داده‌ها ممنوع شد.

قطعی شش ساعته سرویس فیسبوک در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ نشان داد که چقدر پیام‌رسان واتساپ برای بیش از دو میلیارد کاربر خود در سراسر جهان، مهم و حیاتی است.

منبع:
TechXplore