دو بازی که از بهترین بازیهای تاریخ این صنعت میباشند، نه از استودیوهای آمریکایی و یا حتی ژاپنی، بلکه از استودیوهای لهستان و چک ساخته و پرداخته شدهاند.
بازیوارسازی یا Gamification که ”بهکارگیری عناصر طراحی و اصول بازی در زمینههای غیر از بازی“ تعریف شده است، اساساً به استفاده کردن از عناصری از بازی در سایر حیطهها اختصاص دارد.
با استفاده از تکنیکهای هوش مصنوعی میتوان محتوای جدید و یا داستانهای تعاملی نیز تولید کرد. بهطور کلی هر چه عناصر بیشتری از گیمپلی به الگوریتمهای موثر هوش مصنوعی واگذار شود، میتواند باعث شود که تعامل بازیکن با بازی به بیشترین حد ممکن برسد.
ایران از نخستین کشورهای آسیایی بود که ردهبندی سنی در آن موضوعیت پیدا کرد. تا یکدهه پیش حجم، تعداد و نشر فیزیکیِ بازیهای رایانهای و کنسولی بیشتر بود، اما در حال حاضر بازیهای موبایلی نیز بهمراتب بیشتر شدند.