Gerdab.IR | گرداب

اتحادیه بانک‌های آلمان به دنبال ارائه خدمات کریپتو به مشتریان

اتحادیه بانک‌های آلمان به دنبال ارائه خدمات کریپتو به مشتریان
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰

بزرگترین گروه صنفی بانک‌های آلمان به دنبال بررسی امکان ارائه خدمات کریپتو به بیش از ۵۰ میلیون مشتری خود هستند.

به گزارش گرداب، اتحادیه بانک‌ها در آلمان به دنبال بررسی ارائه خدمات کریپتو به مشتریان خود در طی یک طرح آزمایشی است که شامل توسعه کیف پول کریپتو می‌شود. این اتحادیه که بیش از ۵۰ میلیون مشتری دارد، در دورانی که رمزارز‌ها به خاطر نگرانی از تورم بالا و رشد منفی نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است، قصد ورود به این حوزه را دارد.

با این حال این برنامه در حال حاضر صرفاً مطالعاتی است و هنوز هیچ تصمیم رسمی در این باره گرفته نشده است.

این اتحادیه، بزرگترین اتحادیه صنفی بانک‌ها در آلمان است. به گزارش مجله آلمانی کپیتال، این مسئله می‌تواند راهی برای ورود بانک‌ها به حوزه کریپتو در آلمان باشد. در این کشور رشد منفی اقتصادی و ترس از تورم باعث شده است که شهروندان به دنبال سرمایه‌گذاری‌های جانشین باشند.

این گروه بانکی در میان محافظه‌کارترین نهاد‌ها در آلمان شناخته می‌شوند و مشتریان آن‌ها همچنین پول نقد استفاده می‌کند و از سایر سرمایه‌گذاری‌ها استفاده نمی‌کنند.

اتحادیه بانک‌های آلمان به دنبال ارائه خدمات کریپتو به مشتریان

نماینده از این اتحادیه اعلام کرده است: «سود سرمایه‌های کریپتو عظیم است». این طرح مطالعاتی همچنان در حال بررسی است و کمیته در نهایت باید در مورد تایید آن رای‌گیری کند. اگر تصویب شود، سپس آن‌ها بر روی یک کیف پول رمزارز در سال آینده متمرکز خواهند شد.

بانک‌ها می‌توانند مزیت‌های بیشتری بر صرافی‌های عادی داشته باشند. زیرا آن‌ها عموما از پیش اعتبارسنجی دقیقی انجام می‌دهند، ساختار طراحی شده مبتنی بر مقررات دارند. این می‌تواند باعث شود که مبادله رمزارز برای کاربران آسوده‌تر به نظر برسد و آن‌ها به‌طور مستقیم از حساب‌های بانکی خود، رمزارز خریداری کنند و در این صورت نیاز به انجام فرایند‌های واسطه نیست.