Gerdab.IR | گرداب

بررسی ۳۵ لایحه رمزارز در کنگره آمریکا طی سال ۲۰۲۱

بررسی ۳۵ لایحه رمزارز در کنگره آمریکا طی سال ۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰

کنگره آمریکا ۳۵ لایحه را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد که نشان‌دهنده تصمیم جدی آن برای تنظیم بازار ارز دیجیتال است.

به گزارش گرداب، کنگره آمریکا ۳۵ لایحه در رابطه با رمزارز در طی سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است که بیش‌تر آن‌ها مربوط به مقررات عمومی، برنامه‌های بلاکچین و حمایت از مصرف‌کننده می‌شود. سال ۲۰۲۱، یک سال مهم برای صنعت آمریکا بود، زیرا تأکید زیادی بر مقررات ارز‌های دیجیتال نسبت به سال‌های گذشته شد.

بیش‌تر لایحه‌های معرفی شده در رابطه با مقررات کلی ارز دیجیتال، برنامه بلاکچین و ارز دیجیتال بانک مرکزی بوده است. یکی از مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین لایحه تصویب شده، قانون مشاغل زیرساختی و سرمایه‌گذاری بود.

این لایحه شامل قانون مالیات مربوط به رمزارز می‌شود که از عواید آن برای تأمین مالی فعالیت‌ها و اقدامات مربوطه در این لایحه استفاده می‌شود. این لایحه‌ها مربوط به مطالعه کاربرد‌های فناوری بلاکچین و حمایت از مصرف‌کننده بودند.

با این حال، بعضی از نمایندگان کنگره با این لایحه مخالف بودند، زیرا به نظر آن‌ها قابل اجرا نبود. بعضی از سناتور‌های آمریکایی، حامیان ارز دیجیتال بودند و برای برقراری مقررات منصفانه و سازگار تلاش زیادی کردند.

بررسی ۳۵ لایحه رمزارز در کنگره آمریکا طی سال ۲۰۲۱

جای تعجب نیست که مقامات بیش‌تر روی حوزه‌ی ارز دیجیتال بانک مرکزی تمرکز داشتند. دولت می‌خواهد مطمئن شود که با سایر ارز‌های دیجیتال توان رقابتی دارد، اما برای تصمیم‌گیری در این حوزه عجله‌ای ندارد.

در کل به نظر می‌رسد که آمریکا چندین مرحله از سایر کشور‌ها عقب بوده باشد، اما این موضوع در حال تغییر است. برای مثال، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که ترجیح می‌دهند تا تصمیمات به‌جا و درستی بگیرند تا این که جزو اولین‌ها در این صنعت باشند.

استیبل کوین‌ها موضوع پردردسری برای بیش‌تر کشور‌های جهان بوده‌اند. نه تنها سناتور آمریکایی، الیزابت وارن و وزیر خزانه‌داری، جین یِلِن، درباره استیبل کوین‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند، بلکه دولت آمریکا هیچ قانون رسمی در این باره صادر نکرده است.

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، گری جنسلر، فهرستی از کار‌های مهمی که باید برای تنظیم مقررات انجام شود تهیه کرده است، اما هنوز تغییر قابل توجهی ایجاد نشده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار بیش‌تر به صندوق قابله معامله (ETF) در بورس توجه داشت و احتمالا در سال ۲۰۲۲ برخی از برنامه‌ها اجرا خواهند شد.
منبع:
beincrypto