Gerdab.IR | گرداب

تایید قانون جدید علیه شرکت‌های فناوری در سنا

تایید قانون جدید علیه شرکت‌های فناوری در سنا
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

کمیته زیرمجموعه سنا قانون جدید علیه شرکت‌های فناوری را تایید کرد

به گزارش گرداب، کمیته قضایی سنای آمریکا روز گذشته لایحه‌ای را تایید کرد که اجازه نمی‌دهد شرکت‌های بزرگی مانند آمازون کسب و کار خودشان را در وب سایت هایشان به بقیه ترجیح دهند.

این درحالی است که مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ مانند تیم کوک از اپل برای تصویب نشدن این لایحه لابی‌های بزرگی انجام داده بودند.

بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری از جمله متا و اپل با اتهام سوءاستفاده از قدرت بی حدو حصرشان در بازار، تحت فشار کنگره آمریکا قرار دارند. به همین دلیل فهرستی بلندبالا از لوایح برای کنترل آن‌ها ارائه شده، اما تاکنون هیچیک از اقدامات مذکور به قانون تبدیل نشده است.

قانونگذاران روز گذشته به نسخه‌ای اصلاح شده از لایحه رای داده‌اند که توسط ایمی کلوبوچار و چاک گرسلی، سناتور‌های آمریکایی ارائه شده است.

تایید قانون جدید علیه شرکت‌های فناوری در سنا

در لایحه مذکور تعریف از شرکت‌هایی که مشمول آن می‌شوند گسترده‌تر شده است. به این ترتیب شرکت‌هایی مانند تیک تاک (اپ اشتراک گذاری ویدئو) نیز مشمول آن می‌شوند. همچنین در این قانون ذکر شده شرکت‌ها نباید داده‌هایشان را با موسسات دیگری به اشتراک بگذارند که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌روند.

کلوبوچار، رئیس پنل آنتی تراست پس از رای گیری درباره تصویب قانون اعلام کرد با تیم کوک (مدیرارشداجرایی اپل) و ساندار پیچای (مدیر ارشد اجرایی گوگل) صحبت کرده است.

او در این باره گفت: من قبلاً با آن‌ها صحبت کردم و نقطه نظراتم را گفتم و به صحبت‌های آن‌ها نیز گوش دادم. آن‌ها احتمالاً از تصویب لایحه خوشحال نمی‌شوند.

این سناتور آمریکایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد آماده انجام تغییراتی در قانون است، اما آن را لغو نمی‌کند. او گفت: ما تصمیم نداریم قانونی را اجرا کنیم که هیچ کارایی ندارد.