Gerdab.IR | گرداب

گوگل خواستار کنار گذاشته شدن دادخواست ضدانحصار بر علیه خود شد

گوگل خواستار کنار گذاشته شدن دادخواست ضدانحصار بر علیه خود شد
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

شرکت گوگل از قاضی رسیدگی کننده به دادخواست ضدانحصار بر علیه خود در تگزاس خواسته تا بخش اعظم این دادخواست را کنار گذاشته و به آن رسیدگی نکند.

به گزارش گرداب، گوگل روز گذشته از یک قاضی فدرال در تگزاس خواست تا بخش زیادی از یک دادخواست ضدانحصار را مورد رسیدگی قرار ندهد. این دادخواست از سوی برخی ایالات دیگر نیز مورد حمایت است و در آن غول جستجوی اینترنتی جهان به سوءاستفاده از موقعیت برتر خود در بازار تبلیغات آنلاین متهم شده است.

گوگل می‌گوید ایالات مختلف نتوانسته اند ادله کافی ارائه کنند که ثابت کند این شرکت با همکاری فیس بوک به دنبال زد وبند برای کسب درآمد تبلیغاتی بیشتر بوده است.

ایالت‌های شاکی همچنین ادعا کرده بودند که گوگل حداقل از سه برنامه برای دستکاری مزایده‌های تبلیغاتی برای وادار کردن تبلیغ‌کنندگان و ناشران به استفاده از ابزار‌های گوگل استفاده کرده است.

گوگل پاسخ داده که ایالت‌ها «مجموعه‌ای از شکایات» دارند، اما هیچ مدرکی دال بر تخلف آن وجود ندارد. در مورد برخی از اتهامات، گوگل استدلال کرد که ایالت‌ها برای طرح شکایت خود بیش از حد منتظر ماندند. گوگل درخواست کرده که چهار مورد از شش مورد رد شود، به این معنی که نمی‌توان آن را به همان دادگاه بازگرداند و دوباره مطرح کرد.