Gerdab.IR | گرداب

شکایت علیه گوگل به‌دلیل وادارکردن دی‌جی‌ها به دروغ‌پراکنی

شکایت علیه گوگل به‌دلیل وادارکردن دی‌جی‌ها به دروغ‌پراکنی
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

به‌تازگی شکایتی علیه گوگل مبنی‌بر این موضوع مطرح شده است که این شرکت در تبلیغات خود دی‌جی‌ها را به دروغ‌گفتن درباره‌ی عالی‌بودن گوشی پیکسل ۴ وادار کرده است.

به گزارش گرداب، دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال با استقبال چندان مشتریان و منتقدان مواجه نشد و حتی خود گوگل نیز از این گوشی‌ها ناامید شد. پس از اینکه این دو مدل گوشی هوشمند نتوانست نظر افراد را به خود جلب کند، چند تن از افراد حاضر در تیم توسعه‌دهنده‌ی پیکسل این گروه را ترک کردند.

به‌گزارش اندروید اوتوریتی، مشکلات پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال باعث نشد که گوگل برای جلب نظر خریداران به این دو محصول دست از تلاش بردارد. بااین‌حال با توجه به شکایت جدید مطرح‌شده علیه گوگل، به‌نظر می‌رسد این شرکت احتمالاً در برخی تبلیغات مربوط به این دو گوشی زیاده‌روی کرده باشد.

دادخواستی که دادستان کل جنجالی تگزاس، کن پکستون، ارائه داده است، ادعا می‌کند که گوگل هشت دی‌جی برجسته‌ی رادیویی را مجبور کرده تا درباره‌ی تجربیات خود در استفاده از پیکسل ۴ در سال ۲۰۱۹ دروغ بگویند. در این دادخواست آمده است که گوگل ظاهراً بیانیه‌هایی به دی‌جی‌ها داده تا بدین‌طریق با استفاده از آن‌ها، پیکسل ۴ را ستایش کنند.

برای مثال، در برخی از این تبلیغات دی‌جی‌ها می‌گویند: «من از همه‌چیز عکس‌های استودیویی می‌گیرم؛ از بازی فوتبال پسرم گرفته تا بارش شهابی در آسمان یا جغد خال‌دار کمیاب که در حیاط‌خلوت خانه‌ی من نشسته بود.»

طبق گزارش‌های موجود، هنگامی‌که دی‌جی‌ها از گوگل درخواست کرده‌اند تا واقعا از پیکسل ۴ استفاده و تجربیات خود را درباره‌ی آن اعلام کنند، این شرکت درخواست آن‌ها را نپذیرفته است.

تیتر

گوگل در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد مجموعه‌ی دومی از تبلیغات گوگل پیکسل ۴ را اجرا کند. ظاهراً دی‌جی‌های مدنظر گوگل باردیگر از این شرکت درخواست کردند تا پیکسل ۴ دراختیارشان قرار گیرد تا روی آنتن دروغ نگویند.

در شکایت مطرح‌شده علیه گوگل توضیح داده شده است که گوگل این درخواست دی‌جی‌ها را نیز رد کرده و این موضوع تا جایی پیش رفت که دی‌جی‌ها تلاش کردند خودشان پیکسل ۴ را بخرند.

اگر این شکایت به دادگاه برود و گوگل مقصر شناخته شود، این یعنی غول جست‌وجوی اینترنت قانون حمایت از مصرف‌کننده‌ی تگزاس را نقض کرده است.

جریمه‌ی این امر ۱۰ هزار دلار برای هریک از ۲،۴۰۵ تبلیغ پخش‌شده در نظر گرفته خواهد شد و این یعنی گوگل درصورت محکوم‌شدن، باید حدود ۲۴ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

سخن‌گوی گوگل در بیانیه‌ای دراین‌باره گفت:

شکایت را بررسی خواهیم کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد ادعا‌های مطرح‌شده نادرست است. ما پیروی از قوانین تبلیغات را جدی می‌گیریم و خطی‌مشی‌هایی داریم که برای اطمینان از پیروی از مقررات مرتبط و استاندارد‌های صنعت طراحی شده‌اند.

منبع: زومیت