Gerdab.IR | گرداب

شبکه ۵G در دسترس تمام کاربران جهان نیست

شبکه ۵G در دسترس تمام کاربران جهان نیست
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

در حال حاضر شبکه ۵G به طور کامل در اختیار همه مردم دنیا قرار نگرفته است.

به گزارش گرداب، طبق اطلاعات دریافتی شبکه ۵ G در دسترس تمام کاربران جهان قرار ندارد. گفته می‌شود تعدادی از مردم از به روز رسانی شبکه ۴ G به ۵ G شکایت دارند، اما این امر موجب ناامیدی سازندگان تلفن‌های ۵ G نشده و امیدوارند هرچه زودتر کاربران بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

در حال حاضر تلفن‌های ۵ G به طور گسترده‌ای در دسترس کاربران قرار دارند، اما دسترسی به شبکه‌های ۵ G اینگونه نیست. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که برخی کشور‌ها هنوز شبکه‌های ۵ G خود را راه اندازی نکرده‌اند. دیگر مشکل رایج مردم این است که بسیاری از آن‌ها هنوز تلفنی با قابلیت ۵ G ندارند. زیرا آن‌ها در منطقه‌ای با پوشش ۵ G زندگی نمی‌کنند.

شرکت مخابراتی ایرتل در هند از تلفن‌های اپل، ریلمی، وان پلاس، ویوو و ... در اجرای آزمایشی شبکه ۵ G آتی خود استفاده کرده تا مطمئن شود این گوشی‌ها در زمان مناسب کار خواهند کرد. بسیاری از کاربران گزارش می‌دهند که شبکه ۴ G به اندازه کافی سریع عمل می‌کند و به ۵ G نیازی ندارند.

همچنین برخی از کاربران از پایین بودن سرعت ۵ G در منطقه خود شکایت داشتند، اما با ایجاد تعادل بین شبکه‌های مخابراتی از ۴ G به ۵ G این وضعیت تغییر خواهد کرد.

گزارشات حاکی از آن است که فقط چند نفر از این تغییر ناراضی هستند. این نارضایتی به دلیل هزینه‌های اضافی تغییر به شبکه ۵ G است. گفته می‌شود استفاده از برنامه‌های ۵ G گاهی هزینه بیشتری نسبت به طرح ۴ G دارند و این امر بستگی به شرکت مخابرات دارد.

تیتر