Gerdab.IR | گرداب

طرح آزمایشی توسعه فناوری بلاکچین در چین

طرح آزمایشی توسعه فناوری بلاکچین در چین
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

حوزه‌های مهمی که فناوری بلاکچین در آن‌ها توسعه داده خواهد شد عبارتند از بخش ساخت و ساز، انرژی، به اشتراک‌گذاری داده‌های دولتی و خدمات، اجرای قانون، مالیات، محاکمات جنایی، بازرسی و تأمین مالی فرامرزی.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، اداره فضای سایبری چین خبر از شروع اقداماتی جهت تسریع توسعه و نوآوری بلاکچین در ۱۵ منطقه و ۱۶۴ نهاد خبر داد. هدف دولت چین، پیاده‌سازی فناوری بلاکچین در مقیاس بزرگ در بین کسب و کار‌ها و سازمان‌های دولتی کشور است.

اداره فضای سایبری چین همراه با سایر آژانس‌های دولتی به مقامات نظارتی دستور دادند تا طرح فشرده و متعادل زیرساخت‌های فناوری بلاکچین را در منطقه ارتقا دهند.

این اطلاعیه هم‌چنین شامل فهرستی از شهر‌ها، شرکت‌ها و نهاد‌هایی می‌شود که به طور مستقیم در آزمایش‌های بلاکچین مشارکت خواهند کرد.

حوزه‌های مهمی که فناوری بلاکچین در آن‌ها توسعه داده خواهد شد عبارتند از بخش تولیدی، انرژی، به اشتراک‌گذاری داده‌های دولتی و خدمات، اجرای قانون، مالیات، محاکمات جنایی، بازرسی، کپی رایت، امور مدنی، جامعه، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، تجارت مالی، مدیریت کنترل ریسک، بازار سهام و تأمین مالی فرامرزی. این بخشنامه هم‌چنین بر لزوم ایجاد هماهنگی بین بخش‌های نظارتی برای پیشبرد و ارتقای پروژه‌های آزمایشی تأکید می‌کند و به نقش بلاکچین در اشتراک داده‌ها، بهینه‌سازی فعالیت کسب و کار‌ها، کاهش هزینه‌های عملیاتی، بهبود کارایی مشارکتی و ایجاد یک سیستم قابل اعتماد اشاره دارد.

هرچند دولت چین با پذیرش رمزارز مخالف است، اما هم‌چنان به سیستم‌های مرتبط با بلاکچین و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) علاقه‌مند است. اخیرا، شبکه خدمات مبتنی بر بلاکچین که یک پروژه بلاکچین تحت حمایت دولت چین است، در حال کار بر روی ایجاد زیرساختی برای حمایت از کسب و کار‌ها و افراد در ساختن پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های متمرکز بر توکن‌های غیرقابل معاوضه بوده است.

هدف این پروژه، پشتیبانی از پلتفرم‌هایی است که قادر به تجارت ان‌اف‌تی‌های غیر رمزارزی از طریق ارز فیات هستند.
منبع:
کوین تلگراف