رونمایی از سامانه لحظه‌ای ارتباطات مردمی در حوزه ICT

رونمایی از سامانه لحظه‌ای ارتباطات مردمی در حوزه ICT
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای دسترسی ساده‌تر کاربران خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، سامانه لحظه‌ای ارتباطات مردمی (سلام) را راه‌اندازی کرد.

به گزارش گرداب، این سامانه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور رئیس و معاونین این سازمان به بهره‌برداری رسید.

مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم خدمات اپلیکیشن «سلام» را امکان ثبت پاسخگویی به شکایات، تست سرعت اینترنت، خدمات رجیستری، مشارکت در سنجش کیفیت خدمات، ترابردپذیری، نقشه‌های پوششی، امکان مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی، استعلام و مشاهده تمامی سرویس‌های به نام مشترکان، اخبار، اطلاع از تشعشعات و پورتال ارتباط با مشترکین اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این اپلیکیشن قرار است از روز شنبه در دسترس عموم مردم قرار گیرد، ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات در راستای تجمیع خدمات نظارتی و دسترسی ساده‌تر شهروندان، این سامانه را راه‌اندازی کرده تا کاربران بتوانند کیفیت خدمات مربوط به اپراتور‌ها را ارزیابی کنند و گزارش دهند.

وی با اشاره به مأموریت‌های نظارتی رگولاتوری گفت: سامانه ۱۹۵ و سامانه نت‌سنج پلاس از جمله سامانه‌هایی بوده که در راستای دسترسی به اطلاعات مدیریت اپراتور‌ها و امکان شکایت مشترکین از خدمات اپراتور‌ها راه اندازی شده و در کنار آن ما به سمت سامانه مستقل رفتیم تا بتوانیم قضاوت مستقل از کیفیت خدمات اپراتور‌ها داشته باشیم. هم اکنون نیز با راه‌اندازی سامانه سلام، تمامی خدمات اپراتور‌ها را به صورت یکپارچه در این سامانه مانیتور خواهیم کرد.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در کنار آن از مخاطبان نظرخواهی کرده و متقابلاً این نظرات را برای بهبود کیفیت خدمات اپراتوری به اپراتور‌ها ارائه می‌دهیم.

حقی اظهار امیدواری کرد که این سامانه باعث انتخاب بهینه سرویس، پشتیبانی مطلوب از خدمات و نحوه رسیدگی به شکایات شود.

وی تأکید کرد: هر آنچه که محصول خدمات‌دهی رگولاتوری است، در این سامانه قرار گرفته و مردم می‌توانند با یک نقطه ارتباطی کانونی و محوری پیگیر خدمات اپراتور‌ها باشند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه در این سامانه مردم می‌توانند همه نقاط دارای تشعشع را از طریق سنجه‌هایی که در ۷۰ نقطه در تهران و شیراز نصب شده، مشاهده کنند و مقادیر رفع نگرانی تشعشعات از این طریق کاهش می‌یابد، افزود: در حوزه پیامک‌های تبلیغاتی، این سامانه امکان درخواست قطع پیامک‌های تبلیغاتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

در این مراسم صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تأکید بر اینکه نظارت بر خدمات ICT در قیمت، کیفیت و پوشش باید به صورت مستمر انجام شود، گفت: از روز شنبه مردم می‌توانند برای پایش کیفیت خدمات، از سامانه «سلام» استفاده کنند. ما معتقدیم با این این سامانه و تجمیع تمامی خدمات بر روی آن، تسلط بر کیفیت شبکه ارتباطی کشور بیشتر شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در گستره جغرافیایی کشور دارای اطلاعات موجود از شبکه‌های ارتباطی است، خاطرنشان کرد: باید کیفیت شبکه ارتقا پیدا کند و ما در مباحث نظارتی تلاشمان این است که خدمات را در یک پنجره واحد و یکجا در دسترس کاربران قرار دهیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأکید کرد: در آینده ماژول‌های بیشتری به این سامانه اضافه خواهد شد و همانطور که وزیر ارتباطات از ما خواسته است که در مورد کیفیت تلاش و کمک کنیم توسعه مناسب با شبکه انجام پذیرد، ما نیز امیدواریم با کمک مردم و اطلاعاتی که از نظرسنجی در این سامانه به ثبت می‌رسد، شاهد توسعه کیفیت ارتباطات باشیم.

سامانه لحظه‌ای ارتباطات مردمی (سلام) در قالب یک اپلیکیشن از روز شنبه از طریق سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دسترس عموم قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند از طریق این سامانه به عنوان یک پنجره واحد نظارتی خدماتی از جمله تست سرعت، دسترسی به نقشه‌های پوششی شبکه‌های موبایل، میزان تشعشعات ناشی از نصب دکل‌ها و تجهیزات مخابراتی، مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی، دریافت خدمات رجیستری گوشی موبایل، درخواست ترابرد شماره سیم‌کارت، استعلام سرویس‌های مشترکین را دریافت کنند.