ادغام محیطهای واقعی و مجازی و از راه رسیدن اینترنت سه بعدی موجب پوست اندازی دنیای تبلیغات شده و نسل جدیدی از این پدیده را طی سالهای آینده به وجود میآورد.
به گزارش گرداب، به نقل از رویترز، به زودی متاورس یا اینترنت سه بعدی از راه میرسد که مبتنی بر ادغام جهانهای حقیقی و مجازی است. متا قصد دارد از قابلیتهای این فضا استفاده کند و لذا به شرکتهای تبلیغاتی اعلام کرده که در آینده میتوانند پیامهای بازرگانی سه بعدی طراحی و منتشر کنند.
فناوری واقعیت ترکیبی به فردی که هدست مناسب را به سر دارد، اجازه میدهد تا از یک شی در دنیای واقعی برای ایجاد یک واکنش در دنیای مجازی استفاده کند. به عنوان مثال میتوان به ضربه زدن به یک شخصیت در بازی ویدیویی با چوب بیسبال موجود در دنیای واقعی اشاره کرد.
اگر چه در حال حاضر بازیهای ویدئویی مبتنی بر واقعیت افزوده وجود دارند، اما در آنها ادغام جهان واقعی و مجازی پیش بینی نشده است. اما هدستهای واقعیت ترکیبی تعامل این دو دنیا را ممکن میکنند.
متا قصد دارد از طریق نرم افزار زوم نشستی را در این زمینه با برخی شرکتهای تبلیغاتی برگزار کند تا آنها درک بهتری است از قابلیتهای این فضای جدید به دست آورند. در حال حاضر هدستهایی به همین منظور طراحی شده اند، اما عرضه آنها محدود بوده و گران قیمت نیز هستند. به عنوان مثال میتوان به هدست هولولنز ۲ مایکروسافت اشاره کرد که در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۳۵۰۰ دلار عرضه شد.
متا خود به دنبال عرضه هدست واقعیت ترکیبی تازهای است که قابلیت ردگیری حرکات صورت و چشم را دارد و انتظار میرود نمونه اولیه آن امسال عرضه شود.