Gerdab.IR | گرداب

بزرگترین پالایشگاه رومانی هک شد

بزرگترین پالایشگاه رومانی هک شد
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

حمله باج‌افزاری به پالایشگاه رامپترول باعث شده است که فعالیت‌های اینترنتی این مجموعه موقتا غیرفعال شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، شرکت پالایشگاه رامپترول (PRC) که بزرگترین پالایشگاه رومانی پترومیدیا را اداره می‌کند، درگیر یک «حمله سایبری پیچیده» شده است. در یادداشتی که این شرکت برای سرمایه‌گذاران خود فرستاده است، زمان این حمله سایبری روز ۶ تا ۷ مارچ اعلام شده است.

فعالیت‌های عملیاتی این پالایشگاه آسیبی ندیده است و مشتریان قادر به پرداخت پول از طریق کارت‌های بانکی غیر از کارت‌های خود این شرکت بوده‌اند.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده است که «برای حفاظت از داده‌ها، این شرکت به طور موقت تمام فعالیت وب‌سایت و سرویس‌های اینترنتی خود را هم برای شرکت‌های بزرگ و هم افراد متوقف کرده است. فعالیت پمپ بنزین‌های رامپترول به شکل عادی در حال انجام است».

وبگاه خبری بلیپینگ کامپیوتر در این‌باره اعلام کرده است که گروه سایبری باج‌افزار هایو پشت این حمله سایبری بوده است. گفته شده که هایو از مقامات این شرکت رومانیایی درخواست غرامت ۲ میلیون دلاری کردند تا کد قفل‌گشا را به مقامات این کشور تحویل دهند و داده‌های به سرقت رفته را افشا نکنند.

برآورد شده است که گروه باج‌افزاری هایو به‌طور میانگین هر روز به سه شرکت حمله می‌کنند. این گروه از سال ۲۰۲۱ به راه افتاده است.

منبع: romania-insider