Gerdab.IR | گرداب

لایحه جدید سنای آمریکا در زمینه ارز‌های دیجیتال و تحریم‌ها

لایحه جدید سنای آمریکا در زمینه ارز‌های دیجیتال و تحریم‌ها
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

سناتور الیزابت وارن در حال آماده‌سازی لایحه‌ای برای ممنوعیت استفاده از رمزارز به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، سناتور وارن لایحه‌ای جدیدی را با استفاده از ترس در مورد ارز‌های دیجیتال و تحریم‌ها ارائه می‌کند. در صورت تصویب این لایحه، صرافی‌های رمزارز محلی ملزم می‌شوند تا «سوابق دقیقی» از هویت مشتریان و نقل و انتقالات به کیف پول‌های خصوصی را به وزارت خزانه‌داری آمریکا ارسال کنند.

سناتور الیزابت وارن در حال آماده‌سازی لایحه‌ای برای ممنوعیت استفاده از رمزارز به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی است. این اقدام هم‌زمان با اعمال تحریم‌های دولت آمریکا علیه روسیه انجام می‌گیرد. دولت آمریکا در تلاش است تا روسیه امکان دور زدن تحریم‌های اقتصادی را با استفاده از رمزارز نداشته باشد.

طبق گزارش‌ها در روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن (۸ فوریه ۲۰۲۲)، لایحه وارن صرافی‌های رمزارز را ملزم خواهد کرد تا سوابق دقیق مشتریان و جزئیات تراکنش‌های انجام شده با کیف پول‌های رمزارز خصوصی را در وزارت خزانه‌داری آمریکا ثبت کنند.

هم‌چنین این لایحه، صرافی‌ها را مجبور خواهد کرد تا بین تجارت در آمریکا و تجارت با افراد و نهاد‌های تحریم شده با تهدید به اعمال تحریم‌های جدید بر صرافی‌های رمزارز خارجی، یکی را انتخاب کنند. بر اساس گزارش‌ها، شبکه جرائم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در حال تهیه پیش‌نویسی از الزامات مشابه با لایحه وارن است.

لایحه جدید سنای آمریکا در زمینه ارز‌های دیجیتال و تحریم‌ها

الکس بورنیاکوف، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین، در هفته گذشته از صرافی‌های رمزارز خواست تا دسترسی کاربران روسی را مسدود کنند. با این حال، صرافی‌های بزرگ رمزارز مانند بایننس، کوین بِیس و کراکن همگی اعلام کردند که امکان اجرای ممنوعیت کلی وجود ندارد، اما در راستای تحریم‌هایی که دولت آمریکا اعمال کرده است فعالیت می‌کنند.

با این که نگرانی‌ها درباره امکان استفاده روسیه از رمزارز برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد، اما کارشناسانی از جمله جِیک چروینسکی که رئیس سیاست‌گذاری انجمن بلاکچین است، بر این باورند که روسیه نمی‌تواند از رمزارز برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

چروینسکی می‌گوید که نیاز مالی دولت روسیه بیشتر از آن چیزی است که بازار رمزارز بتواند تأمین کند. علاوه بر این، کسب و کار‌ها و شهروندان آمریکایی نمی‌توانند با روسیه به دلیل وجود تحریم‌ها همکاری کنند و روسیه زیرساخت‌های رمزارزی لازم برای رفع نیاز‌های خود را ندارد.

اخیرا نیز شبکه جرائم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا هشداری برای مؤسسات مالی فرستاد تا نسبت به تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا هوشیار باشند.

منبع:
کوین تلگراف