Gerdab.IR | گرداب

درخواست اوکراین از شرکت تتر برای متوقف کردن تراکنش کاربران روسی

درخواست اوکراین از شرکت تتر برای متوقف کردن تراکنش کاربران روسی
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

معاون نخست وزیر کشور اوکراین چنین درخواستی را از سایر صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال غربی انجام داده بود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین، میخایلو فدوروف به‌ طور مستقیم از شرکت تتر و مدیر فناوری آن پائولو آردوینو درخواست کرده است که تمام تراکنش‌ها با کاربران روسی را متوقف سازد. شرکت تتر عرضه‌کننده معروف استیبل‌کوین (usdt) است.

این شرکت، اما در پاسخی غیر مستقیم اعلام کرده است: «تتر به نظارت مداوم بر بازار مشغول است تا مطمئن شود هیچ اقدام غیرقانونی انجام نشود و یا هیچ اقدامی که ممکن است در تقابل با تحریم‌های بین‌المللی باشد، صورت نگیرد».

سیاست این شرکت به نظر می‌رسد همراستا با سیاست‌های سایر صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله کوین‌بیس و کراکن باشد که هر دوی آن‌ها درخواست‌ها برای مسدود کردن حساب همه کاربران روسی را رد کردند، اما تضمین دادند که هیچ کدام از تحریم‌های غرب را زیر پا نگذارند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه گذشته، شهروندان اوکراین با افزایش قیمت جدی استیبل کوین تتر (usdt) در کشور خود مواجه هستند. در صرافی محبوب ارز دیجیتال در کشور اوکراین، کونا (Kuna) قیمت ۱ دلار آمریکا به ۱.۱ usdt نیز رسیده است.

درخواست‌های مسئولان اوکراین از شرکت‌های بزرگ غربی برای لغو خدمات کامل به همه شهروندان روسیه، از جمله رویداد‌های عجیبی بود که در طی جنگ روسیه و اوکراین شاهد آن بودیم. دولت‌های اوکراین و روسیه هر دو به دنبال استفاده از ارز‌های دیجیتال برای مقاصد خود هستند و حال در این میان درخواست‌های مکرر مقامات اوکراینی بدین معناست که آن‌ها به دنبال حذف کامل رقیب خود از این عرصه هستند.

پیش از این صرافی‌های بزرگ آمریکایی مانند کوین‌بیس و کراکن، و همین‌طور صرافی بایننس این درخواست را رد کرده‌اند.

منبع: کوین‌دسک