Gerdab.IR | گرداب

نماینده پارلمان قزاقستان: راه‌اندازی رمزارز ملی ضرورت حیاتی است

نماینده پارلمان قزاقستان: راه‌اندازی رمزارز ملی ضرورت حیاتی است
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱

قرقیزستان قوانینی برای صرافی‌های رمزارز و صنعت استخراج وضع کرده است، اما در حال حاضر هیچ قانونی برای مدیریت تراکنش‌های رمزارز در این کشور وجود ندارد.

کریم خانجزا، عضو پارلمان قزاقستان در طی نشست کمیته پارلمانی این کشور از مسئولان این کشور درخواست کرده است که رمزارز‌ها در این کشور قانونی شود. او از توسعه یک چارچوب قانونی برای بازار رمزارز دفاع کرده و پیشنهاد داده که الحاقیه‌هایی به قوانین موجود در این کشور برای سرمایه‌های مجازی اضافه شود. او گفته است:

«هیچ چیز در جهان به اندازه رمزارز‌ها به سرعت به پیش نمی‌رود».

او اضافه کرده است که این کشور می‌تواند از محبوبیت ارز‌های دیجیتال استفاده کند و پیشنهاد راه‌اندازی رمزارز ملی داده است. او می‌گوید که تمرکز دولت باید بر توسعه یک ارز دیجیتال ملی باشد که توسط بانک مرکزی نظارت شود.

او همچنین از تبدیل شدن این کشور به هاب ارتباطی رمزارز استقبال کرده است و معتقد است به کارگیری متخصصان این حوزه و راه‌اندازی راهبرد مناسب باعث می‌شود که قزاقستان به هاب ارز دیجیتال در منطقه تبدیل شود.

این کشور آسیای مرکزی به عنوان یکی از دوستداران ارز دیجیتال شناخته می‌شود و پیشرفت‌های زیادی در زمینه رگولاتوری این بازار داشته است. بیتکوین در این کشور به عنوان اموال تلقی می‌شود و استخراج و تراکنش تحت قوانین مالی این کشور مجاز است.

در ماه آگوست ۲۰۲۱ دولت این کشور از چارچوب قانونی صرافی‌های ارز دیجیتال در این کشور رونمایی کردند که به این صرافی‌ها هویتی حقوقی در این کشور ارائه می‌دهد. با اینحال در حال حاضر هیچ قانونی برای رگولاتوری تراکنش‌های رمزارز در این کشور وجود ندارد.

منبع: کوین تلگراف