Gerdab.IR | گرداب

توقف معامله خرید بانک آلمانی توسط صرافی بیت‌مکس

توقف معامله خرید بانک آلمانی توسط صرافی بیت‌مکس
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

صرافی ارز دیجیتال بیت‌مکس به دنبال خرید یک بانک خصوصی در مونیخ بود که این معامله در نهایت انجام نشد

به گزارش گروه ترجمه گرداب، صرافی ارز دیجیتال بیت‌مکس که مدیرعامل آن الکساندر هوپتنر و مدیر ارشد فناوری آن استفان لوتز است، زیرمجموعه‌ای با عنوان BXM Operations دارد که این زیرمجموعه در طی ماه‌های اخیر به دنبال خرید یک بانک خصوصی در مونیخ آلمان با نام Bankhaus von der Heydt بود. اما حال به گزارش رسانه‌های آلمانی هر دو طرف معامله پا پس کشیده‌اند.

خریداری این بانک خصوصی چراغ سبز رگولاتور آلمانی BaFIN را در دی‌ماه سال پیش دریافت کرده بود. در آن زمان شرکت BXM Operations توافق‌نامه خرید را با مالک بانک امضا کرده بود.

یکی از مقامات صرافی بیت‌مکس به رسانه‌های آلمانی گفته است که «دوطرف معامله به‌طور مشترک و دوستانه تصمیم گرفته‌اند که مسئله خریداری را ادامه ندهند». از ابتدای ماه آوریل میلادی (۱۴ فروردین) هر دو طرف معامله حاضر به پاسخگویی درباره دلیل متوقف شدن این مسئله ارائه نکرده‌اند.

پیش از این در دی ماه BXM Operations اعلام کرده بود که برای خرید یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های آلمان نیز برنامه دارد. این معامله باعث می‌شد که صرافی بیت‌مکس مجوز بانکداری در آلمان دریافت کند که این مجوز برای فراهم کردن خدمات مالی مرتبط با سرمایه‌های دیجیتال ضروری است.

این بانک آلمانی با نام Bankhaus von der Heydt در سال ۱۷۵۴ تاسیس شد و در سال‌های اخیر شاهد زیان‌های انباشت‌شده‌ای بوده است. در سال‌های مالی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ نتیجه فعالیت‌های عادی تجاری این بانک به‌طور برجسته‌ای منفی بوده است. در ماه اکتبر این بانک با موسسه Fireblocks وارد همکاری شد تا به مشتریان خود خدمات ارز دیجیتال ارائه کند.

منبع: کریپتوپوتیتو