Gerdab.IR | گرداب

اضافه شدن ۳۶ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات

اضافه شدن ۳۶ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیوستن ۳۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

‌به گزارش گرداب، عیسی زارع‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - هنگام دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی وعده‌هایی در حوزه آی‌سی‌تی ارائه داد، که تکمیل شبکه ملی اطلاعات در صدر این وعده‌ها قرار داشت. او همچنین با تاکید بر دسترسی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت، عنوان کرد: این مشکل ظرف یک سال و نیم آینده حل می‌شود و دسترسی کلیه روستا‌های دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار به شبکه پرسرعت اینترنت تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

او همچنین درباره وضعیت ارتباطی روستا‌ها در ابتدای وزارتش گفته بود: حدود ۷۶۰۰ روستا (۴۰۰۰ روستای فاقد هرگونه ارتباطات و ۳۶۰۰ روستای با ارتباط ناقص یا بدون کیفیت) هستند. این روستا‌ها هم عمدتاً در مناطق دور و صعب‌العبور قرار دارند که هزینه و زحمت برقراری ارتباطات در آن‌ها چند برابر حالت عادی است. با این همه، برای تکمیل ارتباطات تمام روستا‌های کشورمان تا پایان ۱۴۰۱ مصمم هستیم.

در این راستا به‌تازگی عیسی زارع‌پور با انتشار تصویر زیر، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از ابتدای امسال تا ۲۲ فروردین ماه علی‌رغم تعطیلی فضای عمومی کشور، ۳۶ روستا در ۱۱ استان، از شمال غربی تا جنوب شرقی ایران به شبکه ملی اطلاعات پیوستند. به این واسطه، در مجموع ۳۹۱۹ خانوار با حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

وی ادامه داد: کار همکاران ما در وزارت ارتباطات تعطیل‌بردار نیست حتی در تعطیلات نوروز. باید به عهدمان در اتصال تمامی روستا‌های بالای ۲۰خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال عمل کنیم. کار سختی است و نیاز به حمایت دولت و مجلس و مشارکت مردم داریم. ان‌شالله پیش روستاییان روسفید خواهیم شد.