Gerdab.IR | گرداب

بایننس همکاری با دولت روسیه را انکار می‌کند

بایننس همکاری با دولت روسیه را انکار می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

این صرافی ارز دیجیتال متهم شده است که اطلاعات کاربران روسی را در اختیار نیروهای امنیتی این کشور قرار داده است. بایننس این اتهام را کاملا رد می‌کند.

به گزارش گرداب، بایننس صرافی بزرگ ارز دیجیتال موکدا هرگونه همکاری با مقامات روسیه در زمینه ردیابی کمک‌های مالی به گروه‌های مخالف را رد کرده‌ است. این اتهام توسط خبرگزاری رویترز به این صرافی وارد شده است.

در گزارش رویترز آمده است که آوریل سال گذشته، گلب کوستارف، مدیر بخش اروپای شرقی و روسیه بایننس، با مسئولانی از آژانس مبارزه با پولشویی روسیه، روسفینمونیتوررینگ دیدار کرده است. بنابر پیام‌های کوستارف که به دست رویترز رسیده است او با درخواست آژانس روسی برای اشتراک اطلاعات کاربران موافقت کرده است.

در این زمان این آژانس روسی به دنبال ردیابی کمک‌های مالی انجام‌شده به رهبر حزب اپوزیسیون این کشور، الکسی ناوالنی بوده است. ناوالنی میلیون‌ها دلار به شکل ارز دیجیتال از موسسات، نهادها و حامیان مختلف دریافت کرده است. منبع مالی او شفاف نیست و نهادهای روسی به دنبال فهمیدن پشت پرده این ماجرا بوده اند.

حال صرافی بایننس اعلام کرده است که هرگونه شایعه پیرامون این که این صرافی هر نوع اطلاعات کاربران خود را از جمله الکسی ناوالنی با آژانس‌های دولتی و مقامات روسیه به اشتراک‌گذاشته است، کذب است. هیچ‌گاه چنین چیزی مطرح نشده است و بایننس هیچ کمکی به دولت روسیه برای تحقیق پیرامون منبع مالی الکسی ناوالنی نکرده است».

کوستاروف مدیر بخش اروپای شرقی و روسیه بایننس نیز در یک مطلب اعلام کرده که این گزارش رویترز سراسر دروغ است.

در اعلامیه بایننس آمده است:
«امروز همه دولت‌ها و نیروهای امنیتی و قانونی در جهان می‌توانند از بایننس داده‌های کاربری را درخواست کنند به شرط آن که این درخواست با فرایند حقوقی مناسب و با تایید نهادهای قضایی باشد. روسیه نیز از این مسئله مستثنی نیست. این صرافی با دولت روسیه هیچ توافق متفاوتی با سایر کشورها ندارد».

بایننس همچنین اعلام کرده است که به‌طور رسمی از رویترز شکایت خواهد کرد.

منبع: کوین‌ دسک