Gerdab.IR | گرداب

تاثیر تحریم‌ها بر هکر‌های روسی

تاثیر تحریم‌ها بر هکر‌های روسی
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

به واسطه تحریم‌ها، راه‌های پولشویی هکر‌های روسی محدود شده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، هکر‌ها در حال حاضر به دنبال راه‌های جدیدی برای پولشویی هستند. پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین، پلتفرم‌هایی که آن‌ها برای پولشویی استفاده می‌کردند نظیر صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال، بایننس و گارانتکس در فدراسیون روسیه غیر فعال شد.

انتقال وجه از طریق Western Union و Money Gram نیز مسدود شده است. علاوه بر این، پلیس آلمان سرور‌های Hydra Market، بزرگترین پلتفرم روسی در دارک‌نت را توقیف کرد.

در چنین شرایطی هکر‌های روسی مجبور به استفاده از یک سیستم پرداخت چینی به نام Union Pay شدند که آن هم ممکن است کاربران روسی را مسدود کند.

تعدادی از مجرمان سایبری از طریق بانک‌های ارمنستان، ویتنام، چین و سرمایه‌گذاری در بازار طلا و همچنین ذخیره ارز‌های دیجیتال در کیف پول‌های آفلاین، فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر گرفته‌اند.

به عقیده برخی کارشناسان، تحریم‌ها فقط راه را برای هکر‌های بی‌تجربه سد کرده است. در حالی که گروه‌های حرفه‌ای همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. پیش از این، خبرگزار‌ی گازیتا (Gazeta) در روسیه از کشف یک آسیب‌پذیری خبر داد که این امکان را به هکر‌ها می‌دهد تا میلیون‌ها موبایل اندروید را هک کنند.