Gerdab.IR | گرداب

اروپا علیه اپل؛ سرویس پرداخت اپل انحصارگرایانه است

اروپا علیه اپل؛ سرویس پرداخت اپل انحصارگرایانه است
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

اپل در پی درخواست پی‌پال، حکمی علیه سرویس پرداخت اپل صادر کرده است

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به تازگی اتحادیه اروپا حکمی علیه سرویس پرداخت اپل (اپل پی) صادر کرده است. حال مشخص شده است شکایات متعدد شرکت پی‌پال از اپل در صدور این حکم تاثیر زیادی داشته است.

پی‌پال به عنوان شاکی اعلام کرده است که اپل مانع از این می‌شود که در حوزه کیف‌پول‌های موبایل رقابت ایجاد شود و توسعه‌دهندگان مجبور به استفاده از فناوری برای بهبود سامانه خود می‌کند.

بنابر گزارش بلومبرگ، شرکت پی‌پال تنها یکی از شرکت‌های بزرگ مالی است که علیه اپل شکایت کرده است. پی‌پال در تلفن‌های همراه اندروید قابلیت پرداخت با یک دکمه ایجاد کرده است و قصد داشت چنین قابلیتی برای گوشی‌های آیفون نیز اضافه کند.

مدتهاست که اپل استفاده از فناوری ان اف سی یا ارتباطات از راه نزدیک را صرفا به سامانه پرداخت اپل محدود کرده است. پی‌پال معتقد است که این باعث می‌شود که پرداخت اپل از سایر انواع پرداخت ایمن‌تر باشد.

به تازگی اپل پس از مدت‌ها به توسعه‌دهندگان اپ اجازه داده است که از چیپ ان اف سی برای بهبود سرویس پرداخت خود استفاده کنند. این قابلیت‌های جدید به مشتریان اجازه می‌دهد که با کاربردی کردن دستگاه خود به عنوان یک دستگاه مطمئن در سرویس مالی، پرداخت‌های خود را انجام دهند.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد. نخستین شکایات از سرویس پرداخت اپل در سال ۲۰۱۹ به این نهاد قانونی رسیده بود.

اتحادیه اروپا پس از مشورت با اپل و سایر شرکت‌ها از سال ۲۰۲۰ شروع به تحقیقات در این زمینه کرده است و حال در حکمی اعلام کرده است که اپل در این زمینه محکوم است. باید دید که این داستان چه اتفاقات دیگری با خود به همراه دارد و این حکم چه نتایجی برای اکوسیستم اپل به همراه خواهد داشت.

منبع: المیادین