Gerdab.IR | گرداب

اپل سایر غول‌های فناوری را به فروش اطلاعات کاربران متهم کرد

اپل سایر غول‌های فناوری را به فروش اطلاعات کاربران متهم کرد
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

ویدیوی تبلیغاتی جدید اپل به‌طور ضمنی شرکت‌هایی مانند فیسبوک، گوگل و آمازون را به فروش داده‌های حریم‌شخصی کاربران متهم کرده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به تازگی شرکت اپل ویدیویی تبلیغاتی منتشر کرده است که در آن تلاش می‌شود، اتفاقی که به‌طور روزمره برای کاربران اینترنت رخ می‌دهد، به تصویر کشیده شود.

در این ویدیو زن جوانی که در یک نوارفروشی قدیمی حضور دارد، ناگهان متوجه دربی می‌شود و با ورود به آن متوجه می‌شود یک حراج بزرگ در جریان است.

در این حراج داده‌های خصوصی کاربران به فروش گذاشته شده است. اپل به دنبال این است که بگوید مهم نیست کجا باشید و چه فعالیتی انجام دهید، همواره افرادی در حال معامله بر سر داده‌های شخصی شما به بالاترین قیمت هستند.

اپل به‌طور ضمنی شرکت‌های گوگل، فیسبوک و آمازون را به فروش داده‌های کاربران متهم می‌کند. این ویدیو تبلیغاتی به نحوی می‌خواهد اپل را به عنوان قهرمان حریم‌شخصی دیجیتال معرفی کند که در جایی که تمام شرکت‌ها به فروش ایمیل، پیام‌ها، سابقه مرورگر و ... مشغولند، تنها این شرکت اپل است که با قابلیت حریم‌شخصی خود به حقوق مشتریان احترام می‌گذارد.

در پایان این ویدیو تبلیغاتی کاربر متوجه هشداری بر روی تلفن همراه خود (آیفون) می‌شود و متوجه می‌شود می‌تواند با فعال کردن قابلیت حفاظت از حریم شخصی از فروش داده‌های خود جلوگیری کند و از ردیابی کاربر توسط برنامه جلوگیری شود.

در سال‌های اخیر استفاده‌های تجاری شرکت‌های بزرگ فناوری از داده‌های کاربران آشکار شده است و این شرکت‌ها همگی در این زمینه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شرکت‌های فیسبوک، گوگل، آمازون و ... بار‌ها به خاطر جمع‌آوری غیرمجاز داده‌های کاربران و استفاده‌های تجاری از این داده‌ها محکوم شده‌اند. باید گفت شرکت اپل نیز از این قضیه مستثنی نیست و رگولاتور‌های اروپایی بار‌ها این شرکت را به نقض قوانین حریم شخصی متهم کرده‌اند.

این ویدیوی تبلیغاتی اپل، به دنبال این است که خود را تنها شرکت بزرگ فناوری که برای مسئله حریم شخصی اهمیت قائل است، معرفی کند؛ مسئله‌ای که در واقع این‌گونه نیست.