Gerdab.IR | گرداب

گازپروم به دنبال ورود به حوزه استخراج بیتکوین

گازپروم به دنبال ورود به حوزه استخراج بیتکوین
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

گازپروم نفت با شرکت استخراج بیت کوین BitRiver مستقر در سوئیس برای انتقال منابع انرژی به مناطق جدید و دورافتاده میدان نفتی شریک خواهد شد.

به گزارش گرداب، سومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه، گازپروم نفت، در حال ورود به فضای استخراج بیت کوین است. گازپروم نفت با شرکت استخراج بیت کوین BitRiver مستقر در سوئیس برای انتقال منابع انرژی به مناطق جدید و دورافتاده میدان نفتی شریک خواهد شد.

BitRiver قبلاً توسط ایالات متحده به دلیل کمک به روسیه برای اجتناب از تحریم‌ها تحریم شده بود.
سومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه، گازپروم نفت، با شرکت استخراج بیت کوین BitRiver مستقر در سوئیس برای ایجاد عملیات معدنی واقع در میادین نفتی بر اساس تفاهم‌نامه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ شریک شده است.

BitRiver به گازپروم نفت در توسعه دیتاسنتر‌هایی کمک خواهد کرد که در آن تولیدکننده نفت انرژی را از شرکت استخراج از راه دور در میادین جدید نفتی که زیرساخت‌های آن در حال حاضر ایجاد نشده است یا در سایت‌های دورافتاده با هزینه‌های حمل و نقل گران دریافت می‌کند.

BitRiver یک شرکت تازه وارد در تجارت روسیه نیست. آوریل گذشته، وزارت خزانه داری ایالات متحده بیت ریور را تحریم کرد و این شرکت را به فهرست دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) اضافه کرد و بیان کرد که این شرکت “به حمایت از جنگ انتخابی وحشیانه پوتین کمک می‌کند. ”

با این حال، در حالی که مشارکت بین بیت‌ریور و گازپروم نفت نوآورانه است، این دو شرکت اولین شرکتی نبودند که این رویکرد را اتخاذ کردند. در ماه مارس گذشته، گزارش شد که اکسون موبیل، بزرگترین تولیدکننده نفت ایالات متحده، عملیات استخراج بیت کوین را به صورت آزمایشی اجرا می‌کند. طبق گزارش ها، این شرکت می‌خواست بیش از حد گاز سوخته یا گاز مشعل خود را کاهش دهد.

به طور مشابه، شرکت آمریکایی استخراج بیت کوین Crusoe Energy اعلام کرد که قصد دارد ژنراتور‌ها و تجهیزات استخراج را به مسقط، عمان در خاورمیانه منتقل کند تا گاز شعله‌ور شده و همچنین کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش دهد.

منبع: کوین تلگراف