Gerdab.IR | گرداب

فروش اطلاعات خصوصی مشتریان اوپراتور T-Mobile به شرکت‌های تبلیغاتی

فروش اطلاعات خصوصی مشتریان اوپراتور T-Mobile به شرکت‌های تبلیغاتی
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱

آخرالزمان کوکی‌ها، این تعبیری است که امروزه برای اشاره به استفاده تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ از داده‌های مشتریانشان به کار می‌رود.

به گزارش گرداب، کسب‌وکار بازاریابی اوپراتور آلمانی T-Mobile (تی- موبایل) راهکار‌های جدیدی برای درآمدزایی از داده‌های کاربران پیدا کرده است. تی-موبایل شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه آلمانی و چندملیتی است، که یکی از شرکت‌های تابعه دویچه تلکوم به‌شمار می‌آید.

شرکت تی-موبایل پس از شرکت‌های وودافون، بهارتی ایرتل و تلفونیکا به‌عنوان چهارمین اپراتور چندملیتی موبایل جهان شناخته می‌شود. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن شبکه‌ای از ۲۵۰ میلیون مشترک خطوط تلفن همراه، دهمین اپراتور بزرگ موبایل جهان، به‌شمار می‌آید

به گزارش موسسه اد اکسچنجر (Ad Exchanger) برنامه جدید این اوپراتور با نام App Insights که پیش از این نسخه آزمایشی آن اجرا شده بود، اکنون کاملا اجرایی شده است. این برنامه به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد که داده‌های مشتریان تی-موبایل را خریداری کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه به دست آورند. از جمله اطلاعات مهمی که به فروش می‌رود، برنامه‌هایی است که مشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این شرکت داده‌های مشتریان به‌طور ناشناس نگهداری می‌شود و با سایر داده‌های مشابه جمع‌آوری می‌شود؛ علایق و رفتار‌های مشترک در یک دسته قرار می‌گیرند. هدف این است که شرکت‌ها نتوانند سوابق یک کاربر مشخص را خریداری کنند.

با این وجود این مسئله همچنان آزاردهنده است که این شرکت داده‌های مشتریان خود را به وسیله‌ای برای درآمدزایی تبدیل کرده است و به‌طور علنی در وب‌سایت این شرکت نحوه خرید و فروش این داده‌ها اعلام شده است. این خرید و فروش داده‌های کاربران در صفحه اصلی این اوپراتور در بالای صفحه به نمایش گذاشته شده است و بازاریابان و تبلیغ‌دهندگان را به استفاده از این برنامه تشویق می‌کند.

منبع: نشریه ورج