Gerdab.IR | گرداب

امتیاز دهی گوگل برای اجتناب از شکایت

امتیاز دهی گوگل برای اجتناب از شکایت
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱

طبق گزارشی جدید گوگل برای اجتناب از یک شکایت آنتی تراست درباره کسب و کار فناوری تبلیغاتی اش، قصد دارد امتیازاتی ارائه کند.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، این شرکت پیشنهاد کرد بخش‌هایی از کسب و کار که آگهی‌ها در وب سایت‌ها و اپ‌ها را به حراج می‌گذارند و نمایش می‌دهند را به عنوان یک شاخه جداگانه از آلفابت (شرکت مادر) ثبت کند. ارزش چنین شرکتی به چند میلیارد دلار می‌رسد.

آلفابت در بیانیه‌ای اعلام کرد مشغول همکاری با رگولاتور‌ها است تا نگرانی‌های آنان را برطرف کند. همچنین این شرکت قصد فروش کسب وکار فناوری آگهی‌های آنلاین یا خروج از این بازار را ندارد.

برندون کرسین یکی از وکلای آنتی تراست نماینده انتشار دهندگان و شرکت‌های فعال حوزه تبلیغات آگهی آنلاین، درباره کافی بودن پیشنهاد گوگل تردید دارد. او در این باره می‌گوید: فکر نمی‌کنم تفکیک کسب و کار، اما حفظ آن زیر چتر شرکت آلفابت به حل این مشکل کمکی کند. گوگل هنوز انگیزشی برای ترجیح کسب و کار خود دارد.

این درحالی است که رگولاتور رقابت انگلیس نیز در ماه می‌دومین تحقیق درباره فعالیت گوگل در حوزه تبلیغات آنلاین را آغاز و اعلام کرد این شرکت بزرگ فناوری احتمالاً رقابت را مختل کرده و به طور غیرقانونی سرویس‌های خود را بر دیگران ترجیح داده است.

از سوی دیگر گوگل با چالش‌هایی در اتحادیه اروپا روبرو است. رگولاتور‌های این کشور ژوئن سال گذشته تحقیقاتی درباره کسب وکار تبلیغات دیجیتال گوگل آغاز کردند که مزایایی ناعادلانه علیه رقبا به وجود می‌آورد.