Gerdab.IR | گرداب

هوشمندسازی موکب‌های اربعین برای خدمات رسانی بهتر به زائران

هوشمندسازی موکب‌های اربعین برای خدمات رسانی بهتر به زائران
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

در نشستی با حضور فعالان بخش خصوصی، نحوه ارائه خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین مانند هوشمندسازی موکب‌ها، امانت‌داری الکترونیکی و سایر موارد مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گرداب، نشستی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و مدیران این سازمان به همراه فعالان بخش خصوصی، با هدف چگونگی هم‌افزایی ظرفیت‌های اربعین با استفاده از توانمندی‌هاوزارتارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارایه خدمات هوشمند به زائران رویداد بین‌المللی اربعین برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، محمد خوانساری- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - ضمن اشاره به امکانات و ظرفیت‌های وزارت ارتباطات جهت  حل موانعی که در مسیر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی دارد، اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات ایران دارای امکانات و ظرفیت‌هایی است که به تسهیل انجام بسیاری امور در این مراسم می‌پردازد؛ ضمن این که استفاده از ایده‌های جدید با هدف پیاده‌سازی خدمات اربعین، هم‌افزایی بیشتری را برای زائران به همراه دارد.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، خوانساری علاوه بر زائران، کسب و کارها را نیز از این هم‌افزایی بهره‌مند دانست و گفت: علاوه بر مردم، ارایه‌دهندگان خدمات و فعالان بخش خصوصی نیز می‌توانند از ایده‌ها و خلاقیت‌هایی که در مسیر خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

مهدی صرامی- عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران- نیز با اشاره ظرفیت‌های اربعین، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در جهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم در این ایام را هدف از برگزاری این نشست عنوان کرد.

او ضمن دسته‌بندی زائران  اربعین حسینی تشریح کرد: سه دسته مخاطب در رویداد اربعین وجود  دارد که خدمات‌رسانی به آنها از اهمیت برخوردار است؛ دسته نخست، زائرانی هستند که از داخل کشور به سمت نقاط مرزی در حال حرکت هستند. دسته بعدی، شامل زواری می‌شوند که در خارج از مرز یعنی در عراق اقامت دارند و درنهایت آن دسته از زائرانی که عبورکنندگان ترانزیت به شمار می‌روند و عموما از مرزهای شرقی مانند افغانستان، پاکستان و حتی هند وارد ایران شده و ضمن عبور از کشور، عازم عراق هستند.

در ادامه این نشست فعالان بخش خصوصی با طرح ایده‌ها و نظرات خود، به تشریح نحوه خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین نظیر هوشمندسازی موکب‌ها، امانتداری الکترونیکی و سایر خدماتی که می‌توانند ارائه دهند، پرداختند.