Gerdab.IR | گرداب

پذیرش یوان دیجیتال در سیستم حمل و نقل عمومی چین

پذیرش یوان دیجیتال در سیستم حمل و نقل عمومی چین
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

متروی کلان‌شهر نینگو و اتوبوس‌های گوانگژو از این شیوه پرداخت جدید استفاده خواهند کرد.

به گزارش گرداب، اپراتور مترو در شهر نینگبو در استان ژجیانگ در شرق چین که به عبارتی ترانزیت ریلی نینگبو نامیده می‌شود، پذیرش پرداخت‌ها با یوان دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) چین را آغاز کرده است. همچنین این شرکت اعلام کرد که ۱۲۵ ایستگاه مترو این شهر این ارزدیجیتال را به رسمیت می‌شناسند.

۹.۵ میلیون شهروند و مسافر در این شهر اکنون می‌توانند کرایه مترو خود را از طریق برنامه حمل و نقل ریلی Ningbo پرداخت کنند. برای انجام این کار، آن‌ها باید یک کیف پول الکترونیکی CNY را که در هر یک از شش بانک بزرگ چینی که در تلاش‌ها برای عمومیت بخشیدن به دیجیتالی شدن پول فیات ملی مشارکت دارند، افتتاح شده است، به برنامه مرتبط کنند.

مسافران باید یک کد QR را با گوشی‌های هوشمند خود در ایستگاه‌ها برای پرداخت اسکن کنند. گزارش‌ها نشان داده است که برخی از افرادی که گزینه یوان دیجیتال را انتخاب می‌کنند با یک جایزه تشویق می‌شوند و سفر آن‌ها در پی تبلیغاتی که تا ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) ادامه دارد، هزینه بسیار کمی برای آن‌ها خواهد داشت.

چین دائماً در حال گسترش حوزه آزمایش پروژه یوآن دیجیتال با ۹ سیستم مترو در بخش‌های مختلف کشور است که اکنون ارز دیجیتال را می‌پذیرند. این‌ها شامل ایستگاه‌های مترو در پایتخت پکن است، جایی که پرداخت‌های الکترونیکی CNY در سال گذشته اجرا شده است.

در همین حال، مقامات شهر گوانگژو به مسافران اتوبوس اجازه خرید بلیط با یوان دیجیتال را داده اند. مسافران می‌توانند از کیف پول الکترونیکی CNY خود در ۱۰ خط اتوبوس استفاده کنند، از جمله برخی از آن‌ها که تور‌های گشت و گذار را برای توریست‌های این شهر ارائه می‌دهند.

___________________________________

منبع: bitcoin.com