Gerdab.IR | گرداب

۱۸ حقیقت تلخ درباره توکن‌های غیرقابل تعویض

۱۸ حقیقت تلخ درباره توکن‌های غیرقابل تعویض
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱

یکی از نگران‌کننده‌ترین حقایق تلخی که به وسیله‌ی تحلیلگر NFT به اشتراک گذاشته شده این است که اکثر مردم با سرمایه‌گذاری در NFT پول خود را از دست می‌دهند

"پایگاه رسانه ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم گیران، ترجمه هایی در این زمنیه منتشر می‌کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب، یکی از تحلیلگرهای توکن غیرقابل تغییر (NFT) و کارآگاه در امور بلاک چین در OKHotshot، 18 مورد از «ناخوشایندترین حقیقت»ها در مورد صنعت NFT را برجسته کرده است.

در یک تاپیک طولانی ۲۰ قسمتی برای ۴۵۰۰۰ دنبال کننده خود در توییتر در ۲۷ اوت، بسیاری از مسائلی که در حال حاضر صنعت NFT را درگیر کرده است، از جمله تأیید غیرمسئولانه افراد مشهور، هک کردن و انواع پروژه‌هایی که تقریباً همیشه با شکست مواجه می‌شوند، آشکار کرد. این تحلیلگر خود را به عنوان یک تحلیلگر تمام وقت متخصص در زمینه NFT و امنیت Discord در توییتر با نام @NFTheder معرفی کرده است.

اکثر سرمایه‌گذاران NFT ضرر خواهند کرد:

یکی از نگران‌کننده‌ترین حقایق تلخی که به وسیله‌ی تحلیلگر NFT به اشتراک گذاشته شده این است که اکثر مردم با سرمایه‌گذاری در NFT پول خود را از دست می‌دهند. OKHotshot گفت: «هیچ سرمایه گذاری پایدار قابل اعتمادی در NFT‌ها وجود ندارد» و هشدار می‌دهد که اگر سرمایه گذار اصطلاح «تراشه آبی» (“blue chip NFT”) را شنید بهتر است «فرار کند». او همچنین هشدار داد که «تسلیم الماس» بهترین راه برای کسب درآمد نیست، در عوض، سرمایه‌گذاران باید تا زمانی که می‌توانند سود ببرند.

«قرار نیست همه ما موفق شویم. اکثر معامله‌گران NFT با ضرر معامله می‌کنند».

پیش از این، کوین تلگراف یک نظرسنجی را گزارش داد که نشان می‌داد در حالی که ۶۴.۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که NFTs را برای کسب درآمد خریداری کرده‌اند، ۵۸.۳ درصد ادعا کردند که از ماجراجویی در NFT ضرر کرده‌اند.
این تحلیلگر به هر کسی که علاقه‌مند به NFT است توصیه کرد که باید از اطلاعیه‌ها و اخبار مطلع باشد، زیرا «زمانی که درباره یک پروژه جدید در فضای توییتر چیزی می‌شنوید، دیگر دیر شده است».
وی همچنین هشدار داد که حجم و نقدینگی اغلب معیار‌های مهمتری نسبت به قیمت کف هستند و زمان از هر دارایی دیگری ارزشمندتر است، بنابراین برنامه‌ریزی از قبل ضروری است. او توضیح داد: «اگر خریدار وجود نداشته باشد، نمی‌توانید سود ببرید».

شما مسئول امنیت خود هستید. درک کنید که اکثر پروژه‌ها کد خود را بررسی نمی‌کنند یا امنیت Discord ندارند».

اکثر پروژه‌های NFT شکست می‌خورند:

تحلیلگر NFT همچنین به هر کسی که علاقه‌مند به ورود در اوایل یک پروژه NFT خاص است هشدار می‌دهد، زیرا توکن‌ها اغلب بالاتر از قیمت ادامس نعنایی نمی‌مانند و همچنین اضافه می‌کند که «مشتقات به ندرت از مجموعه‌های NFT اصلی بهتر عمل می‌کنند».

پروژه NFT Pixelmon در ماه مارس سال جاری پس از افشای هنر نهایی شده برای پروژه مورد انتظار خود - که کیفیت آن بسیار کمتر از حد انتظار بود - جنجال برانگیخت. این پروژه تقریباً ۷۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد که به ازای هر NFT سه اتر (ETH) ساخته شد. با این حال، قیمت کف در بازار OpenSea NFT به تنها ۰.۲۶ اتریوم کاهش یافته است که در زمان نگارش این مقاله تقریباً ۳۷۰ دلار ارزش داشت.

Phantabear، یک پروژه دیگر NFT، در ابتدا به ازای هر ان‌اف‌تی ۶.۳۶ اتریوم ساخته شد و در ابتدای عرضه در ژانویه رکورد حجم معاملات را در OpenSea به ثبت رساند، اما از آن زمان تا کنون ارزش آن کاهش قابل توجهی داشته است، به طوری که کف قیمت آن تنها ۰.۳۲ اتریوم معادل ۴۶۳ دلار در زمان نوشتن این مقاله است.
یک مطالعه در ماه مارس به وسیله‌ی شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین نانسن نشان داد که بیشتر مجموعه‌های NFT یا درآمدی ندارند و یا در نهایت کمتر از هزینه ایجادشان سود خالص می‌دهند.

سلبریتی‌ها و اینفلوئسر‌های بی‌خبر:

چندین مورد از این حقیقت‌های ناراحت کنندهْ سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌ها را به شدت آزار می‌دهد.OKHotshot گفت که علی‌رغم آنچه اینفلوئنسر‌های معروف ممکن است از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی ادعا یا بیان کنند، «پروژه‌های NFT افراد مشهور سرمایه‌گذاری بدی هستند».

او همچنین اضافه کرد که «بازاریابی وب ۲ در بازار NFT بسیار ناکارآمد است».

«پروژه‌های NFT سلبریتی‌ها سرمایه‌گذاری بدی هستند».

اخیراً، کوین تلگراف در مورد نامه‌های هشدار دهنده‌ای که به وسیله‌ی یک گروه نظارت بر مصرف کنندگان به نزدیک به ۲۰ سلبریتی برای نقش آن‌ها در NFT‌های شیلینگ ارسال شده، گزارش داده است. نکات نهایی OKHotshot حول این ایده است که اکثر NFT‌ها هیچ ارزش ذاتی ندارند. این تحلیلگر هشدار داد که پروژه‌های NFT بدون شرایط فروش هیچ ارزشی ندارند و مزایای NFT به خریداران پایین دستی منتقل نمی‌شود مگر این که در قواعد و شرایط آن مشخص شده باشد».

«پروژه‌های NFT بدون شرایط فروش به شما یک شناسه رمز با یک پیوند به یک دارایی خارج از زنجیره می‌فروشند. بدون شرایط، هیچ چیزی تعریف نمی‌شود. شما نمی‌توانید یک هایپرلینک داشته باشید، بنابراین به احتمال زیاد چیزی نخریده‌اید».

با توجه به آنچه گفته شد، او معتقد است که قیمت NFT‌ها همچنان به وسیله‌ی هیاهو و گمانه‌زنی‌های بازار کنترل می‌شود و خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران باهوش می‌توانند «از این موضوع به نفع خود استفاده کنند».

 

_____________________

منبع:

cointelegraph.com