Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به سامانه‌های حیاتی مولداوی

حمله سایبری به سامانه‌های حیاتی مولداوی
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

هنوز برآورد دقیقی از خسارت‌ها صورت نگرفته است.

به گزارش گرداب، در چند روز گذشته نهاد خدمات امنیت سایبری و فناوری اطلاعات مولداوی اعلام کرده است که مجموعه‌ای از حملات سایبیر علیه سامانه‌های دولتی این کشور انجام شده است. مجرمان سایبری حدود ۸۰ سامانه اطلاعاتی، پلتفرم‌ها و خدمات عمومی و پرتال‌های دولتی را هدف قرار داده‌اند و توانسته‌اند موفقیت اندکی به دست آورند.

در بیانیه این نهاد مقابله با جرائم سایبری آمده است: «هدف از این تلاش‌ها برای حمله سایبری این بوده است که دسترسی دولت به منابع اطلاعاتی خود را قطع کنند و از طریق ایجاد درخواست اتصال‌های متعدد و یا حجم زیاد از داده‌ها می‌خواستند سامانه را با اضافه بار مواجه سازند و فرایند پردازش منابع را مختل سازند».
برطبق یافتاه‌های اولیه این حملات از بیرون از این کشور صورت گرفته است و آی پی عاملان حمله متعلق به کشور‌های متفاوتی بوده است.

پیش از این یک گروه هکری طرفدار روسیه با نام کیلنت (Killnet) علیه دولت مولداوی اعلام جنگ کرده بود.
رئیس‌جمهور این کشور مایا ساندو به تازگی در سخنرانی ۳۱ مین سال تاسیس کشور خود، علیه روسیه صحبت کرد. گروهی از کارشناسان این کشور این حملات را واکنش روسیه به این اظهارات می‌دانند. اما هیچ سندی در این زمینه ارائه نشده است و دولت این کشور همچنان مشغول برآورد خسارت‌ها است.
_____________________________
منبع: سایبرنیوز