Gerdab.IR | گرداب

ژاپن مالیات ارز دیجیتال را کاهش می‌دهد

ژاپن مالیات ارز دیجیتال را کاهش می‌دهد
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

همانطور که پیش‌بینی می‌شد رگولاتوری ژاپن درخواست نمایندگان حوزه ارز دیجیتال این کشور برای کاهش مالیات را پذیرفت.

به گزارش گرداب، رگولاتور امور مالی ژاپن، آژانس خدمات مالی (FSA)، برای تقویت اقتصاد این کشور در راستای چشم انداز نخست وزیر جدید ژاپن فومیو کیشیدا، پیشنهاد داده است که مالیات شرکت‌های ارز دیجیتال کاهش پیدا کند.

بر اساس این بازنگری پیشنهادی، آژانس می‌خواهد شرکت‌ها از پرداخت مالیات برای سود‌های کاغذی روی ارز‌های دیجیتالی که پس از انتشار آن‌ها دارند، حذف شوند و به عبارتی مالیات از سود محقق‌نشده حذف شود. در حال حاضر، سود حاصل از دارایی‌های ارز دیجیتال، در کنار سود‌های محقق نشده، مشمول مالیات شرکتی حدود ۳۰ درصد است.

در صورت تحقق این طرح، ساکنان ژاپن این فرصت را خواهند داشت تا از پس‌انداز‌های خود در سایر سرمایه‌گذاری‌های درآمدزا مانند سرمایه‌گذاری در سهام استفاده کنند تا به نفع اقتصاد گسترده‌تر باشد. به طور مشابه، فرصت‌های موجود در فضای کریپتو منجر به این شده است که بازیگران اصلی ترجیح دهند این بخش را در خدمات خود برای جذب سرمایه‌گذاران بگنجانند. طبق گزارشی، بانک بزرگ ژاپنی Shinsei ابتکار جدیدی را برای پاداش دادن به مشتریان با کوپن مبادله ارز‌های دیجیتال برای افتتاح حساب در تسهیلات ارائه کرد.

برطبق نظام مالیاتی فعلی ژاپن، شرکت‌هایی که توکن خود را صادر کرده‌اند، باید برای توکن‌هایی که ممکن است نگه داشته باشند، مالیات بر سود‌های محقق‌نشده بپردازند؛ این مسئله بدین خاطر است که ارزش دارایی‌هایی آن‌ها که مشمول مالیات است، براساس ارزش بازار در پایان دوره مالیاتی محاسبه می‌شود.

کاهش احتمالی مالیات با هدف تشویق استارتاپ‌ها به فعالیت در ژاپن صورت می‌گیرد. بیش از این رسانه‌ها گزارش کرده بودند که مالیات سنگین ممکن است باعث شود که شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال از این کشور خارج شوند.

از ماه گذشته انجمن تجارت دارایی ارز دیجیتال ژاپن و اتحادیه صرافی‌های ارز دیجیتال این کشور که به شکل غیررسمی نماینده حوزه ارز دیجیتال در این کشور هستند، از دولت خواستند مالیات‌های ارز دیجیتال را کاهش دهد. ژاپن همچنین سیاست سخت‌گیرانه‌ای نسبت به اخذ مالیات دارد و یکی دیگر از درخواست‌های فعالان ارز دیجیتال از مسئولان این کشور کاهش مالیات از سود سرمایه است. در حال حاضر سرمایه‌گذاران در ژاپن باید از سود سرمایه تا ۵۵ درصد مالیات بپردازند.

منبع: کوین‌دسک