Gerdab.IR | گرداب

اشتباه ۶۶۱ هزار دلاری یک صرافی ارز دیجیتال

اشتباه ۶۶۱ هزار دلاری یک صرافی ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

صرافی OptiFi به اشتباه برنامه خود را بست و در نتیجه 661 هزار دلار از سرمایه خود را برای همیشه از دست داد.

به گزارش گرداب، صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا با نام OptiFi روز گذشته به اشتباه برنامه خود را بست و ۶۶۱ هزار دلار از وجوه خود را از دست داد. طبق اعلامیه این صرافی، این اشتباه در زمانی رخ داد که توسعه‌دهندگان آن تلاش می‌کردند برنامه خود در شبکه اصلی سولانا را ارتقا دهند.

تیم توسعه‌دهنده این صرافی تلاش می‌کرده است تا نرم‌افزار OptiFi را با استفاده از قابلیت Anchor Deploy ارتقا دهد. به دلیل ازدحام بیش از حد، این فرایند زمان زیادی به طول انجامیده است و توسعه‌دهنده این ارتقا قبل از دریافت پاسخ نهایی، گزینه لغو را انتخاب کرد. در همین حال این فرایند یک حساب بافر یا محافظ استفاده‌نشده با موجودی بسیار بالا ایجاد کرده بود.

از این‌رو توسعه‌دهنده تلاش کرد تا این حساب بافر را ببند تا قبل از ادامه ارتقا شبکه اصلی، موجودی آن را به دست آورد. با این حال اشتباه انسانی باعث شد که به جای بستن حساب بافر، برنامه اصلی را ببندد. پاسخ توسعه‌دهنده شبکه سولانا به این صرافی این بوده است که به‌طور قاطع و غیرقابل تغییر، برنامه این صرافی از دست رفته است و نمی‌توانند برنامه را مجددا در شناسه قبلی مستقر کند.

صرافی OptiFi اعلام کرده است دسترسی به ۶۶۱ هزار دلار سرمایه قفل‌شده در این قرارداد هوشمند را برای همیشه از دست داده است. بیش از ۹۵ درصد این سرمایه به کاربران این صرافی تعلق داشته است. تمام پوزیشن‌های مارجین، توکن‌های استیبل‌کوین، معاملات آتی که در این برنامه بودند، از بین رفته است. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه‌های از دست رفته کاربران را جبران کند و رویه سخت‌گیرانه‌تری برای جلوگیری از این اقدام اضافه کند.

این صرافی همچنین به شبکه سولانا پیشنهاد کرده است که توضیحاتی به اسناد و مدارک این شبکه اضافه کند تا درباره نتیجه بسته شدن یک برنامه به توسعه‌دهندگان هشدار دهد. همچنین به خاطر نبود یک تایید دو مرحله برای اجرای دستور بستن کامل برنامه از این شبکه انتقاد کرده است.

_____________________________

منبع: کوین‌دسک