Gerdab.IR | گرداب

تبلیغات ارز دیجیتال در تایلند باید حاوی هشدار‌هایی درباره خطرات این بازار باشند

تبلیغات ارز دیجیتال در تایلند باید حاوی هشدار‌هایی درباره خطرات این بازار باشند
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

رگولاتوری تایلند نظارت شدیدی بر فرایند تبلیغات صرافی‌های ارز دیجیتال خواهد داشت.

به گزارش گرداب، کمیسیون بورس و اوراق بهادر تایلند در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تبلیغات ارز دیجیتال در این کشور باید به نوعی انجام گیرند که خطرات بالقوه سرمایه‌گذاری در این نوع از دارایی‌ها ذکر شده باشد.
این رگولاتوری اعلام کرده است که کسب‌وکار‌های ارز دیجیتال این کشور آسیای جنوب شرقی باید تمام جزئیات تبلیغات و هزینه‌های صورت‌گرفته و همچنین هر نوع همکاری با اینفلوئنسر‌ها و بلاگ‌ها را به این نهاد اطلاع دهند و در غیر این صورت جرایم سنگین در انتظارشان خواهد بود.

این نهاد اعلام کرده است که متاسفانه در حال حاضر تبلیغات دارایی‌های دیجیتال فاقد هشدار‌هایی در مورد نوسانات بالای کریپتو هستند و تنها اطلاعات مثبتی ارائه می‌کنند که ممکن است عموم مردم را گمراه کند.
شرکت‌ها باید در ظرف یک ماه از قوانین جدید پیروی کنند و فقط در مجاری رسمی باید به تبلیغات بپردازند. تایلند به تازگی نظارت خود بر دارایی‌های دیجیتال را تشدید کرده است.

مقامات این کشور به تازگی از یک صرافی محلی در این کشور حمایت نکردند و این صرافی را مجبور کردند که برداشت‌ها را موقتاً به حالت تعلیق درآورد. اتفاقی که باعث سردرگمی کاربران تایلندی شد و انتقاد‌های گسترده‌ای روانه این رگولاتوری شد. صرافی زیپ‌مکس تایلند به دلیل نقض قوانین دارایی‌های دیجیتال تایلند ۵۲ هزار دلار جریمه شد.

____________________________________
منبع: کوین‌دسک