Gerdab.IR | گرداب

تعداد کاربران ارز دیجیتال به ۳۲۰ میلیون نفر رسید

تعداد کاربران ارز دیجیتال به ۳۲۰ میلیون نفر رسید
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

مطالعات جدید نشان می‌دهد که صد‌ها میلیون نفر در سراسر جهان از رمزارز‌ها استفاده می‌کنند. تعداد کاربران ایرانی بیش از ۲ میلیون نفر برآورد شده است.

به گزارش گرداب، شرکت سنگاپوری TripleA در گزارشی اعلام کرده است که با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از ده‌ها گزارش و نظرسنجی در سراسر دنیا، توانسته است گسترده‌ترین و دقیق‌ترین مجمموعه آماری در زمینه مطالعات ارز‌های دیجیتال را فراهم کند.

برطبق تحقیقات این شرکت، نرخ مالکیت ارز‌های دیجیتال در جهان تا سال جاری به‌طور متوسط ۴.۲ درصد از کل ساکنان کره زمین بوده است که این به منزله این است که تعداد کاربران ارز دیجیتال در سراسر جهان، ۳۲۰ میلیون نفر است.

ایالات متحده با ۴۶ میلیون کاربر، هند و پاکستان با ۲۷ میلیون و ۲۶ میلیون کاربر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این آمار تعداد کاربران کریپتو در ایران را ۲,۲۵۳,۰۹۱ معرفی کرده است که به منزله ۲.۵۹ درصد از کل جمعیت کشور است.

بر اساس قاره، این مطالعه نشان می‌دهد که آسیا با ۱۳۰ میلیون کاربر ارز‌های دیجیتال از بقیه قاره‌ها جلوتر است. قاره آفریقا با ۵۳ میلیون کاربر کریپتو در جایگاه دوم قرار دارد و پس از آن با ۵۱ میلیون کاربر آمریکای شمالی در رده دوم قرار دارد.

بر اساس این مطالعه، به نظر می‌رسد رشد کاربران ازر‌های دیجیتال از سال ۲۰۱۴، مسیری مشابه پذیرش اینترنت در دهه ۱۹۹۰ را دنبال می‌کند.

در مورد بیت کوین، این مطالعه نشان می‌دهد که ارزش این ارز دیجیتال پیشرو بر اساس ارزش بازار، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱، ۵۴۰۰۰۰ درصد افزایش یافته است.

بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به نرخ رشد سالانه ۶۰ درصدی رسید و پیش‌بینی می‌شود که بازار ارز‌های دیجیتال با نرخ رشد مرکب سالانه ۵۶.۴ درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ رشد کند.

با نگاهی به تاثیر رمزارز‌ها در صنایع مختلف، این مطالعه نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از کسب‌وکار‌های مستقر در ایالات متحده می‌گویند فعال کردن پرداخت ارز‌های دیجیتال اولویت بالایی دارد.

علاوه بر این، کسب‌وکار‌هایی که پرداخت با ارز‌های دیجیتال را می‌پذیرند، به طور متوسط شاهد افزایش ۳۲۷ درصدی بازده سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش ۴۰ درصدی مشتریان جدید بودند.
__________________
منبع: Triple-a.io