Gerdab.IR | گرداب

تحقیقات آمریکا از صرافی بایننس در مورد پولشویی

تحقیقات آمریکا از صرافی بایننس در مورد پولشویی
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا تحت نظارت شدید نهادهای مختلف رگولاتوری آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز در اواخر سال 2020 (آذر و دی‌ ماه 1399)، دادستان‌‌های فدرال آمریکا از صرافی ارز دیجیتال بایننس خواسته بودند که اسناد داخلی مربوط به تحقیقات پولشویی و ارتباطات مدیرعامل چانگ‌پنگ ژائو را ارائه کنند. صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیاست. در این گزارش افشا شده است که وزارت دادگستری از این غول دنیای ارز دیجیتال خواسته است تا پیام‌های ردوبدل شده میان مدیرعامل این صرافی و سایر مدیران ارائه شود. مسئله مورد بررسی کشف تراکنش‌های غیرقانونی و فرایند جذب مشتری در این کشور است.

به تازگی اخباری منتشر شده بود که از این حکایت می‌کرد که این صرافی تحت نظارت شدید دولت‌ آمریکا قرار دارد و دادستان‌های آمریکایی به اطلاعات داخلی این شرکت دسترسی کامل دارند. حال در این گزارش افشا شده است که مقامات آمریکایی در تحقیقات خود به دنبال دستورالعمل‌هایی مبنی بر از بین بردن، تغییر یا حذف اسناد از فایل‌های بایننس بوده‌اند. ایالات متحده همچنین بایننس را موظف کرده است که اسناد تراکنش‌های کاربران آمریکایی این صرافی را در این کشور نگه‌داری کند و از حفظ و نگه‌داری دقیق بایننس از آن اطمینان حاصل می‌کند.

کمیسیون معاملات آتی کالا آمریکا (CFTC) نیز از جمله رگولاتوری‌های آمریکایی است که نظارت شدیدی بر این صرافی ارز دیجیتال دارد و به دستکاری بازار توسط صرافی بایننس مشکوک است.

منبع: رویترز