Gerdab.IR | گرداب

حمله هکر‌ها به کانال یوتیوب دولت کره جنوبی

حمله هکر‌ها به کانال یوتیوب دولت کره جنوبی
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

با هک شدن این کانال ویدیو‌هایی درباره ارز‌های دیجیتال پخش شد.

به گزارش گرداب، کانال یوتیوب دولت کره جنوبی روز شنبه در راستای پخش و اشتراک‌گذاری یک ویدیوی مرتبط با ارز‌های دیجیتال هک شد. بنا بر اعلام منابع، این کانال اکنون در اختیار مدیران اصلی قرار گرفته است و به وضع اولیه باز گشته است.

در ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت محلی، کانال رسمی دولت کره جنوبی تغییر نام داد و عنوان «SpaceX Invest» به خود گرفت. این اتفاق به خاطر حمله هکر‌ها صورت گرفته است. در این زمان این کانال ویدیوی زنده‌ای را در رابطه با ارز‌های دیجیتال پخش کرد که شامل مصاحبه میلیادر آمریکایی ایلان ماسک بود.

یکی از مقامات وزارت فرهنگ و گردشگری کره جنوبی که این حساب کاربری در یوتیوب را مدیریت می‌کند، اعلام کرد که آن‌ها در ساعت ۶ صبح از وضعیت پیش‌آمده باخبر شدند و از همین رو اقدامات امنیتی برای بازپس‌گیری کانال آغاز کردند و در نتیجه در ساعت ۷:۲۰ این حساب به وضعیت اولیه خود بازگشت.

این مقام همچنین اضافه کرده است که شناسه کاربری و گذرواژه این حساب احتمالا به سرقت رفته است. گوگل مالک شرکت یوتیوب، هک شدن کانال رسمی دولت کره جنوبی را تایید کرده است. یکی از مدیران گوگل در کره جنوبی در این‌باره گفته است که در اکنون در حال بررسی دلیل این حمله هکری هستند.

پیش از این چندی پیش سازمان گردشگری کره (KTO) مورد حمله سایبری قرار گرفته بود. براساس اعلام سازمان گردشگری کره جنوبی، این کانال که حدوداً ۵ میلیون دنبال‌کننده دارد، ابتدا در روز پنج‌شنبه و سپس در روز بعد هدف حمله قرار گرفته بود. این کانال در حال حاضر نیز در دسترس نیست.

______________________________________

منبع: بلومبرگ