Gerdab.IR | گرداب

توزیع جزوات آموزشی بهائیت در اصفهان

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹

در این جزوات از حضرات معصومین علیهم السلام به نیکی یاد شده و بر خلاف سیاست قبلی این فرقه که تلاش داشت بهائیت را به عنوان یک دین مستقل مطرح کند خبری نیست.

بهائیان شهر اصفهان به دنبال جذب اقشار ضعیف جامعه از نظر اقتصادی به ویژه کارگران هستند و با جمع کردن این افراد اقدام به آموزش مبانی فرقه ضاله بهائیت می‌کنند.

به گزارش گرداب به نقل از جوان، برخی از این کارگران جزوات آموزشی مربوطه را به شهرها و روستاهای استان‌های همجوار برده که به نوعی تبلیغ این فرقه است.

در این جزوات از حضرات معصومین علیهم السلام به نیکی یاد شده و بر خلاف سیاست قبلی این فرقه که تلاش داشت بهائیت را به عنوان یک دین مستقل مطرح کند، خبری نیست که احتمالاً برای کاهش اثرات و تبعات منفی و جلوگیری از موضعگیری‌های ابتدایی مخاطبین صورت گرفته است.

از جزوات منتشر شده یکی با نام اندیشه‌هایی بر حیات روح است که حاوی دیدگاه‌های بهاء ا... است. همچنین کتابچه‌ای با عنوان کلمات مبارکه مکنونه به همراه یک حلقه CD با همین عنوان در بین کارگران مذکور توزیع شده است. کتاب کلمات مبارکه مکنونه بعد از ایقان، کتاب مقدس بهائیان، از کتب معتبر و مقدس این فرقه بوده که حاوی کلمات و جملات ارشادی برای سالکان است.

از آنجا که یکی از سیاست‌های فرقه ضاله بهائیت حمایت مالی از افراد هوادار این فرقه است به نظر می‌رسد سیاست توجه و اقبال به اقشار آسیب پذیر اقتصادی با هدف حمایت مادی از این افراد به منظور جلب اعتماد این افراد صورت می‌گیرد. ضمن اینکه این فرقه ضاله بخشی از جامعه را هدف قرار داده که از قدرت تجزیه و تحلیل کافی برخوردار نبوده و بهتر مسائل دروغین این فرقه را باور می‌کردند.