Gerdab.IR | گرداب

قانون‌گذار آمریکایی: نمی‌توان ارز دیجیتال را کاملا ممنوع کرد

قانون‌گذار آمریکایی: نمی‌توان ارز دیجیتال را کاملا ممنوع کرد
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

برد شرمن تاکید کرده است پول و قدرت بسیار زیادی که در این بازار است، مانع از ممنوعیت کامل قانونی آن می‌شود.

به گزارش گرداب، نماینده کنگره آمریکا، برد شرمن (Brad Sherman) به بیان دیدگاه‌های خود درباره ارز دیجیتال و قانون‌گذاری آن پرداخته است.

در مصاحبه‌ای با روزنامه لوس‌آنجلس تایمز، این قانون‌گذار کالیفرنیایی که در زیرکمیته حفاظت از سرمایه‌گذاری مجلس آمریکا حضور دارد تاکید کرده است که به ترسیم حد و حدود ارز دیجیتال و حتی ممنوع کردن آن متمایل است اما کنگره چنین اقداماتی انجام نخواهد داد. او می‌گوید: «فکر نمی‌کنم به زودی شاهد ممنوعیت کامل باشیم».

«پولی که برای لابی‌گری و کمپین‌های استفاده می‌شود، جواب می‌دهد و اصلا آیا مردم در صورت این که به‌طور قانونی ارز دیجیتال ممنوع شود، از این قانون تبعیت خواهند کرد؟ اینها دلایلی است که ما ارز دیجیتال را ممنوع نکردیم. در ابتدا ما ممنوع نکردیم زیرا گمان نمی‌کردیم که مسئله‌ای مهم باشد و اکنون ممنوع نمی‌کنیم زیرا پول و قدرت زیادی در پشت پرده وجود دارد».

این نماینده کنگره نه تنها نگران افرادی است که هدف کلاهبرداری قرار می‌گیرند، بلکه همچنین ارز دیجیتال را خطری برای امنیت ملی آمریکا می‌فهمد. او معتقد است که ارز دیجیتال یک خطر سیستماتیک است که فعالیت مجرمان را امکان‌پذیر می‌سازد و سلطه دلار آمریکا را به چالش می‌کشد.

از جمله نگرانی‌های این نماینده آمریکایی سرویس‌های میکس ارز دیجیتال مانند تورنادوکش است که در ماه اوت توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شد. تورنادوکش از سوی آمریکا به کمک به کره شمالی و سایر هکرهای بزرگ این حوزه متهم شده است.

منبع: bitcoin.com