Gerdab.IR | گرداب

ارائه اینترنت رایگان در مرز مهران به زائران / مجهز کردن مرز مهران به بالن‌های ارتباطی

ارائه اینترنت رایگان در مرز مهران به زائران / مجهز کردن مرز مهران به بالن‌های ارتباطی
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مرز مهران بالن‌های ارتباطی قرار داده ایم تا به صورت رایگان اینترنت ۳۰۰۰ کاربر را ارائه دهد؛ همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موکب داران مذاکراتی برای ارائه اینترنت به زائران داشته است.

به گزارش گرداب، امیر لاجوردی -معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت- که در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود با اعلام این مطلب اظهار کرد: وزارت ارتباطات در این حوزه تسهیل گر و راهبر بخش‌های خصوصی است تا بتواند خدمات ویژه اربعین را ارائه دهند. زائران گرامی می‌توانند برای مشاهده خدمات به سایت مراجعه کنند.

وی گفت: اولین و مهم‌ترین خدماتی که زائران می‌توانند از آن استفاده کنند اعلان وضعیت است. کاربران می‌توانند از این قابلیت بدون اینترنت و فعال سازی رومینگ در کشور عراق از آن استفاده کنند. همچون برنامه بله، این خصوصیت که در اپلیکیشن مذکور قرار دارد نیاز به رومینگ دارد، اما بدون اینترنت یعنی هموطنان می‌توانند با فعال سازی رومینگ و به صورت کاملا رایگان با دیگر کاربران که در داخل ایران یا عراق هستند ارتباط برقرار کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: زائران می‌توانند در مکان‌هایی که قرار دارند موقعیت خود را ثبت کنند و به کمک کد دستوری آخرین مکان خود را در اختیار دیگران قرار دهند. همچنین کاربران می‌توانند به صورت برخط و لحظه ایی گروه یا کانالی را ایجاد کرده، افرادی را عضو و موقعیت مکانی را در آن ارسال کنند. این قابلیت نیازی به اینترنت ندارد، اما باید رومینگ فعال باشد.

لاجوردی درباره قابلیت تماس پلاس پیام‌رسان سروش گفت: کاربران می‌توانند در صورت وجود اینترنت با داخل کشور تماس برقرار کنند. تماس به چند روش صورت می‌گیرد؛ زائران می‌توانند با این قابلیت هم به کسانی که داخل کشور از برنامه سروش پلاس استفاده می‌کنند وهم افرادی که این اپلیکیشن را ندارند ارتباط برقرار کنند.

او درباره پیام‌رسان گپ اعلام کرد: این پیام رسان همچون اپلیکیشن بله امکان اشتراک موقعیت را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین زائران با استفاده از ویژگی تماس صوتی و تصویری این پیام‌رسان می‌توانند با یکدیگر تماس بگیرند. کاربران برای این قابلیت باید گپ را نصب کنند.

لاجوردی در پاسخ به سوال میزان رضایتمندی زائران گفت: ما میزان خدمت رسانی ارتباطی را به سه بخش تقسیم کرده‌ایم؛ راه‌های ارتباطی در جنوب شرقی که زائران پاکستانی وارد کشور می‌شوند تقویت شده است، در مرز‌های پنج‌گانه غربی کشور ارتباطات همراه را تقویت کرده و در اپراتور‌ها ۴۰ سایت سیار قرار داده‌ایم تا میزان کیفیت ارتباطات افزایش یابد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرد: در مرز مهران بالن‌های ارتباطی قرار دادیم تا به صورت رایگان اینترنت ۳۰۰۰ کاربر را ارائه دهد. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موکب داران مذاکراتی برای ارائه اینترنت به زائران داشته است.

وی بیان کرد: زائران توجه داشته باشند، هنگامی که وارد عراق می‌شوند به دلیل تداخل فرکانس اپراتور‌های داخلی با عراق تا کیلومتر دچار اختلال می‌شوند، اما هرچه به کربلا نزدیک می‌شوند این تداخلات کمتر می‌شوند.

به گفته لاجوردی از مرز ایران و عراق تا نجف چهار ایستگاه اینترنت تعبیه شده که به کاربران وای فای رایگان را ارائه می‌دهد؛ همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قابلیت مبتنی بر مکان را به زائران ارائه کرده است تا اپراتور‌ها با استفاده از این ویژگی به آن‌ها هزینه‌های مکالمه و اینترنت را اطلاع رسانی کرده است.