Gerdab.IR | گرداب

ویسگون؛ بستری امن برای انتشار محتوا

ویسگون؛ بستری امن برای انتشار محتوا
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱

گسترش روزافزون استفاده از شبکه‌ای اجتماعی در جامعه، موجب شده تا کاربران به مسئله امنیت این شبکه‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشند؛ در واقع کاربر به دنبال آن است تا در محیطی امن محتوای خود را به اشتراک بگذارد.

به گزارش گرداب، «گروه نرم‌افزاری رخ» یکی از شرکت‌های داخلی است که به نیاز امنیت مخاطب واکنش نشان داده و با طراحی و تعریف اپلیکیشنی ایرانی به مخاطب این امکان را می‌دهد تا در محیطی امن محتوای موردنظرش را منتشر کند.


«ویسگون» یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی ایرانی است که به کاربران امکان اشتراک گذاری مطالب، عکس‌ها و ویدئو‌های خود را می‌دهد. پس از نصب و ورود کاربر به این برنامه با چهار آیکون «خانه»، «جستجو»، «برچسب» و «دسته‌بندی» روبه‌رو می‌شود که در ادامه به شرح هریک از آن‌ها می‌پردازیم.
در آیکون «خانه» پست‌ها و استوری‌های به اشتراک گذاشته‌شده‌ی کاربرانی که توسط شما دنبال می‌شوند قابل نمایش است.

یکی از امکانات جالب و قابل ذکر این اپلیکیشن آیکون «جستجو» و امکانات آن است. در این بخش در بالای صفحه چهار زبانه مطالب، کاربران، برچسب، دسته‌بندی وجود دارد.

در زبانه «مطالب» عکس‌ها، ویدئو‌ها و مطالب به اشتراک گذاشته شده‌ی کاربران دیگر قابل مشاهده است.
در زبانه «کاربران» شما در ابتدای برنامه با اجازه دسترسی به مخاطبین تلفن‌همراه خود می‌توانید مخاطبینی که در این اپلیکیشن صفحه کاربری دارند را پیدا و دنبال کنید.

در زبانه «برچسب» هشتگ‌های به روز و ترند شده برای کاربران قابل مشاهده است که با انتخاب هریک از آن‌ها کاربر می‌تواند به مطالب با همان هشتگ‌ها دسترسی داشته باشد.

یکی از نقاط قوی در شبکه اجتماعی «ویگسون» رابط کاربری جذاب و آسان آن است. البته دسته بندی محتوا موجب صرفه‌جویی در وقت کاربر و دسترسی هرچه سریع‌تر به موضوع مورد نظر او می‌شود.

همچنین کاربران اپلیکیشن ویسگون می‌توانند تصاویر بارگزاری شده خود را در همین قسمت در دسته‌بندی‌های مرتبط قرار دهند. در قسمت دسته بندی موضوعات فرهنگ، عمومی، هنر، کاربردی، علوم‌وفنون، ورزش، جهان خلقت، سبک زندگی به ترتیب برای کاربران قرار داده شده است. همچنین ذکر این نکته لازم است که هرکدام از این موضوعات دارای زیر مجموعه‌هایی هستند که در ادامه به طور به مثال به دو نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

موضوع فرهنگ شامل زیرمجموعه‌های مذهبی، شعروادبیات، تاریخ‌واقوام و شهدا است. همچنین موضوع عمومی دارای زیرمجموعه‌های گوناگون، عکس‌خبری، سیاست، طنز و کاریکاتور، چهره‌های معروف و نوستالژی است.

در آیتم سوم در بخش «اعلانات»دیدگاه‌ها، پسند‌ها (لایک) و ارتباطات (منشن‌ها)‌های کاربر برای او قابل مشاهده است. در آیتم آخرنیز یعنی در بخش حساب کاربری، کاربر به اطلاعات حساب کاربری و ویرایش اطلاعات حساب خود دسترسی دارد.

لازم به توضیح است که طراحان این اپلیکیشن امکانی را فراهم کرده‌اند تا برترین تصاویر بر اساس روز، هفته و ماه نمایش داده شوند و برترین کاربران معرفی شوند. در این پلتفرم ایرانی خوشبختانه امکان انتخاب کیفیت نمایش تصاویر و صرفه‌جویی در مصرف ترافیک نیز وجود دارد تا با تنظیم آن بر روی کیفیت پایین یا متوسط و عالی، سرعت استفاده از اپلیکیشن را کاربر بتواند بهبود ببخشد.

قابل ذکر است که این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای کاربران سیستم عامل اندروید قابل استفاده است و به گفته‌ی تیم ویسگون به‌زودی در اپ استور‌های ایرانی برای کاربران سیستم عامل ios قابل دریافت است.
تیم گرداب در این گزارش به معرفی اپلیکیشن ایرانی ویسگون پرداخته است شما برای دانلود این برنامه می‌توانید به لینک‌های زیر در کافه‌بازار و مایکت مراجعه فرمایید.


دانلود ویسگون از کافه بازار

دانلود ویسگون از مایکت