Gerdab.IR | گرداب

هشدار اتحادیه اروپا به مالک جدید توییتر: پرنده طبق قوانین ما پرواز می‌کند

هشدار اتحادیه اروپا به مالک جدید توییتر: پرنده طبق قوانین ما پرواز می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱

کشور‌های مختلف به دنبال این هستند که شبکه‌های اجتماعی را موظف به تبعیت از قوانین داخلی کنند.

به گزارش گرداب، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازارها، صنعت و کارآفرینی تنها چند ساعت پس از نهایی شدن مالکیت ماسک بر پلتفرم شبکه اجتماعی متن‌محور توییتر به او هشدار داد. ماسک پس از خبر نهایی شدن مالکیت خود بر توییتر در این پلتفرم با اشاره به لوگوی پرنده‌شکل توییتر گفت: «پرنده آزاد شد» و کمیسر اتحادیه اروپا تیری برتون در پاسخ به آن نوشت: «پرنده در اروپا طبق قوانین ما پرواز می‌کند.»

بلومبرگ گزارش می‌دهد که کمیسر اتحادیه اروپا پیش از این نیز به ماسک که مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس است یادآوری کرده که قوانین کنترل محتوا محدودیت‌هایی برای آزادی بیان در توییتر قرار داده است. او چند وقت پیش به آمریکا نیز سفر کرد و در آن زمان خبرنگاران گزارش دادند که میان او ماسک اختلاف‌نظری وجود ندارد.
ماسک در پیامی خطاب به شرکت‌های تبلیغاتی گفته بود توییتر محیطی گرم برای کاربران جدید خواهد بود، اما قرار نیست به «جهنم‌دره» تبدیل شود که هر کسی هر حرفی را بخواهد در آن بزند.

قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا به دولت‌های این کشور اختیارات زیادی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی داده است. اگر ماسک از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت نکند، توییتر در اروپا مسدود می‌شود. اتحادیه اروپا ممکن است جریمه‌ای معادل ۶ درصد از درآمد سالانه توییتر دریافت کند.

سایر کشور‌ها نیز درخواست مشابهی از این شبکه اجتماعی دارند. هند نیز چند وقت گذشته درگیری‌های زیادی با توییتر داشت و خواستار تبعیت از قوانین محلی خود است.