Gerdab.IR | گرداب

جنجال بر سر سرمایه‌گذاری سعودی‌ها در توییتر

جنجال بر سر سرمایه‌گذاری سعودی‌ها در توییتر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱

سناتور آمریکایی می‌خواهد شیوه سرمایه‌گذاری شرکت سعودی در این شبکه اجتماعی بررسی و بازبینی شود.

به گزارش گرداب، پس از مالکیت ایلان ماسک بر توییتر، سناتور دموکرات آمریکایی، کریس مورفی اعلام کرده است که او به دنبال بازبینی امنیتی در سرمایه‌گذاری شرکت سعودی در این شبکه اجتماعی است.

مورفی اعلام کرده است که او از کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آمریکا (CFIUS) که نهادی است که بر فرایند سرمایه‌گذاری‌های خارجی در شرکت‌های آمریکایی نظارت می‌کند، درخواست کرده است که «یک تحقیقات درباره اهمیت‌های امنیت ملی مالکیت عربستان سعودی بر توییتر انجام دهد».

اغلب سرمایه‌گذاران خارجی که حتی به دنبال خرید سهام غیرمدیریتی در کسب‌وکارهای آمریکایی هستند، باید از این کمیته مزبور مجوز بگیرند. این کمیته‌ای بسیار قدرتمند است که به دست وزارت خزانه‌داری اداره می‌شود و تراکنش‌ها را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که آیا خطری برای امنیت ملی آمریکا دارد یا خیر. این کمیته قدرت متوقف کردن و یا معلق کردن سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته را نیز داراست.

برطبق توییتی که شاهزاده سعودی، الولید بن طلال منتشر کرده است، شرکت سرمایه‌گذاری سعودی سهامی به ارزش 1.89 میلیارد دلار در توییتر دارد و به دنبال فروش آن نیست. 16 درصد از شرکت الولید متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری ملی عربستان است که به دست ولیعهد این کشور محمد بن سلمان اداره می‌شود.
سفارت عربستان در واشنگتن حاضر به پاسخگویی درباره این مسئله نشده است. به نظر می‌رسد اما روزهای ناآرامی برای سرمایه‌گذاران سعودی در آمریکا در پیش باشد.

__________________

منبع: المیادین