Gerdab.IR | گرداب

مدیر محتوای روبیکا: پالایش محتوای غیراخلاقی با هوش مصنوعی

مدیر محتوای روبیکا: پالایش محتوای غیراخلاقی با هوش مصنوعی
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱

مدیر محتوای روبیکا گفت: روزانه ۵۰۰ میلیون پیام در روبیکا داریم و بررسی این میزان محتوا با نیروی انسانی اصلا قابل اجرا نیست.

به گزارش گرداب، کاشانی مدیر محتوای روبیکا گفت: با توجه به اینکه روزانه ۵۰۰ میلیون پیام داریم اصلا این امر قابل اجرا نیست که بخواهیم با نیروی انسانی این موضوعات را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین سیستم هوش مصنوعی در کار است و تمرکز اصلی هوش مصنوعی روی فیلم‌های غیراخلاقی است. تقریبا حدود ۸۰۰۰ فایل غیراخلاقی در ۲۴ ساعت در بستر‌های عمومی از جمله کانال‌ها و گروه‌های عمومی شناسایی و تقریبا یک تا دو دقیقه پس از انتشار حذف می‌شود.

کاشانی گفت: یک سری قوانین برای فعالیت در فضای مجازی کشور وجود دارد که ما هم سعی می‌کنیم به این قوانین پایبند باشیم. قوانین در یک سری حوزه‌ها نوشته شده و در یک سری از حوزه‌های دیگر متاسفانه قوانینی نداریم و چارت و رول کلی مشخص نیست. وقتی مشخص نیست رویه سلیقه‌ای می‌شود.

مدیر محتوای روبیکا اضافه کرد: در بخش‌هایی که قانون رسمی کشور وجود دارد به آن قوانین پایبند هستیم و در خود اپلیکیشن هم قوانین را گذاشته ایم و قوانین هم عجیب و غریب نیست که خودمان وضع کرده باشیم و قوانین کشور است.

وی تصریح کرد: تقاضا کرده ایم که از دوستانی که مسوول این موضوع هستند سندی تهیه کنند.