Gerdab.IR | گرداب

هوشمندسازی دستگاه‌های پوز توسط فناوران ایرانی

هوشمندسازی دستگاه‌های پوز توسط فناوران ایرانی
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱

برنامه‌نویسان یکی از شرکت‌های فناور، برنامه‌ای کاربردی برای دستگاه‌های پوز ارائه کردند که امکان مدیریت پرداخت کالاها، خدمات و سفارش‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

به گزارش گرداب، ناصر محمودی، عضو هیات مدیره این شرکت‌ فناور گفت: پروژه دو اپلیکیشن موبایل؛ یکی برای کاربران موبایل و دیگری برای پذیرندگان پوز را عرضه کردیم. این نرم افزار دارای یک وب اپلیکیشن برای مدیران اپلیکیشن است تا دسترسی همه جانبه را مهیا کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس یک کاربر دستگاه تلفن همراه می‌تواند روی حسگر تلفن همراه خود ضربه بزند تا قیمت خرید به طور خودکار از حساب بانکی‌اش کسر شود. این روش‌های پرداخت برای انجام تراکنش، به فناوری موسوم به ارتباطات میدان نزدیک یا NFC متکی هستند. NFC از یک فرکانس رادیویی برای ارسال بار الکترومغناطیسی که حاوی داده‌های معامله در یک مسافت کوتاه چند اینچی است، استفاده می‌کند.

به گفته این محقق به عنوان مثال NFC دو دستگاه کارت‌خوان و تلفن همراه را قادر می‌کند تا وقتی نزدیک به یکدیگر هستند، ارتباط بی‌سیم برقرار کنند. برای کارکرد این مورد، هر دو دستگاه باید به تراشه NFC مجهز باشند.

محمودی خاطر نشان کرد: این نرم‌افزار جهت رفع نیاز افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها و هتل‌ها جهت عدم استفاده از پول نقد است. کاربران می‌توانند در شبکه بلاکچینی برای خود wallet ایجاد و آن را شارژ کنند که به طور اتوماتیک از طریق اپلیکیشن موبایل و دستگاه پوز انجام می‌شود.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، عضو هیات مدیره این شرکت، صرفه‌جویی در هزینه و زمان، مدیریت بهتر و بهینه‌تر از فضای دستگاه را از جمله مزایای نرم‌افزار تولیدشده نام برد و یادآور شد: امکان فعالیت برای مدت طولانی‌تر و فراهم بودن امکانات مختلف در یک پلتفرم جهت تعامل بهتر بین سخت‌افزار و نرم‌افزار است. تمامی این مزایا به افراد در انجام امور روزانه کمک کرده تا با فعالیت در دنیای مجازی با استفاده از این محصول صرفه‌جویی در وقت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

محمودی اظهار کرد: این نرم‌افزار به صورت اختصاصی برای دستگاه پوز و گوشی‌های اندرویدی که از nfc پشتیبانی می‌کنند، طراحی و پیاده سازی شده است. ضمن آنکه در توسعه نرم‌افزار از هیچ ماژول آماده‌ای استفاده نشد و تمامی امکانات و قابلیت‌های این سامانه از پایه کدنویسی شده است و این باعث می‌شود محصول قابلیت توسعه و سفارشی‌سازی داشته باشد. همچنین از مزایای دیگر نرم‌افزار می‌توان به حفظ امنیت بالای اطلاعات کاربران در این پلتفرم اشاره کرد.