Gerdab.IR | گرداب

اخراج تعدادی از کارمندان توییتر به جرم انتقاد از ماسک

اخراج تعدادی از کارمندان توییتر به جرم انتقاد از ماسک
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱

چند تن از مهندسان این شبکه اجتماعی به خاطر انتقادی ساده از مدیرعامل اخراج شدند.

به گزارش گرداب، ایلان ماسک رئیس جدید ترول خانه توییتر بیش از نیمی از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. اما گویا این کافی نبوده است و این میلیاردر آمریکایی دست به اخراج مهندسان این شرکت زده است که به‌طور علنی از اقدامات ایلان ماسک انتقاده کرده‌اند.

با وجود این که ایلان ماسک خود را طرفدار آزادی بیان به شکل مطلق می‌خواند، اما به نظر می‌رسد این حرف‌ها در واقعیت بویی از حقیقت ندارد. مدیر اجرایی جدید توییتر مشغول اخراج مهندسان توییتر است که به‌طور علنی، در همین پلتفرم توییتر از اقدامات او در زمینه فنی برنامه توییتر انتقاد کرده‌اند.

همه چیز از روز یک‌شنبه آغاز شد که ماسک تصمیم گرفت تا ناراحتی خود را اعلام کند از این که توییتر در بسیاری از کشور‌ها بسیار کند است. او به فرایند تماس‌های از راه‌دور بی‌کیفیت اشاره کرد و بلافاصله به تمسخر متخصصان برنامه‌نویسی این شرکت پرداخت.

یکی از مهندسان توییتر به نام اریک فرانهافر که بر روی برنامه اندروید توییتر کار می‌کرد، توییت ایلان ماسک را بازنشر کرد و صرفا یک کلمه درباره آن نوشت: «اشتباه». ایلان ماسک از او خواست که بیشتر توضیح دهد و او در یک رشته توییت به تبیین فنی مسئله پرداخت. وقتی کسی از او پرسید که چطور به‌طور شخصی به رئیس خود این مسئله‌ها را نگفته است، این مهندس جواب داد که رئیس نیز می‌توانست از کانال‌های ارتباطی داخلی استفاده کند.

ماسک تا روز دوشنبه صبر کرد و سپس در یک توییت علنی گفت که این مهندس اخراج شده است. تقریباً ۵ ساعت بعد دسترسی او به لپ‌تاپ و سرور‌های این شرکت بسته شد. ایلان ماسک، اما توییت خود را حذف کرد. این مهندس روز بعد اعلام کرد که درباره اخراج ناگهانی خود هیچ پیام رسمی به او داده نشده است و این شرکت را «گروهی از ترسوها» خواند.

یک مهندس دیگر این شرکت، بن لایب نیز اخراج شد. او همین توییت ایلان ماسک را بازنشر داد و نوشت «می‌توانم تایید کنم که این آدم اصلا نمی‌داند راجع به چه چیزی دارد صحبت می‌کند».

پس از این که مالکیت توییتر به ایلان ماسک داده شده است، این شبکه اجتماعی در یک بی‌نظمی و آشوب قرار گرفته است.

او حدود نیمی از ۷ هزار کارمند این شرکت را اخراج کرده است و از جمله این افراد مدیران ارشد این شرکت هستند.

________________________

منبع: سایبرنیوز